Mazda 3 - poznaliśmy polskie ceny
Najnowsza generacja "trójki" nie jest autem tanim, ale rekompensuje to mocnymi silnikami i bogatym wyposażeniem seryjnym.
Polski cennik Mazdy 3 przewiduje tylko dwie jednostki napędowe, obie benzynowe. Bazowa to 2.0 Skyactiv-G o mocy 122 KM, a alternatywą dla niej jest 2.0 Skyactiv-X rozwijające 181 KM. Ten drugi silnik jest szczególnie ciekawy, ponieważ to pierwsza na świecie seryjnie stosowana jednostka benzynowa, która może pracować w trybie zapłonu samoczynnego.
Oba silniki standardowo łączone są z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, ale za dodatkowe 8000 zł otrzymamy w nich (również sześciobiegowy) "automat". W przypadku hatchbacka z mocniejszym silnikiem możemy zdecydować się także na napęd na wszystkie koła i-Activ AWD, który wymaga dopłaty 10 tys. zł.
Już bazowa wersja Mazdy 3 oferuje kolorowy wyświetlacz head-up, cyfrowe zegary, nowy system multimedialny MZD Connect z ekranem o przekątnej 8,8 cala z nawigacją satelitarną i systemem Apple Carplay/Android Auto, adaptacyjny tempomat, system monitorujący martwe pole w lusterkach oraz reflektory i światła wykonane w technologii LED. Ceny zaczynają się od 94 900 zł za silnik 122 KM lub od 112 900 za 181 KM. Zarówno sedan jak i hatchback kosztują tyle samo.
Za 5 tys. zł więcej kupimy wersję Kanjo, mającą dodatkowo na pokładzie kamerę cofania, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system bezkluczykowy, podgrzewane przednie fotele, kierownicę i wycieraczki oraz monochromatyczne lusterka.
Bogatsza odmiana nazywa się Hikari (109 900 zł za silnik 122 KM i 123 900 zł za 181 KM) i oferuje ona między innymi matrycowe reflektory LED, kamery 360 st., nagłośnienie Bose z 12 głośnikami, system wykrywający zmęczenie kierowcy oraz ruch poprzeczny z przodu i z tyłu.
Na szczycie gamy stoi wersja Enso, którą kupimy tylko ze 181-konnym silnikiem. Decydując się na nią otrzymujemy dodatkowo skórzaną tapicerkę oraz elektryczną regulację fotela kierowcy z pamięcią ustawień. Cena takiej Mazdy 3 to 130 900 zł.