Masz silnik 2.0 CR TDI? Możesz mieć problem

W silnikach 2.0 CR TDI wyprodukowanych w okresie 2009 - 2010, wykorzystywanych w samochodach koncernu Volkswagen, istnieje możliwość powstania w trakcie użytkowania samochodu nieszczelności przewodów wysokiego ciśnienia.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Nieszczelność może być spowodowana wadliwym materiałem, z którego przewody zostały wykonane.

Wystąpienie specyficznych wibracji podczas pracy silnika, w połączeniu z rysami powstałymi na przewodach w efekcie szlifowania, może z czasem doprowadzić do pęknięcia przewodu wysokiego ciśnienia, co objawia się zapachem paliwa w następstwie jego wycieku. Ewentualny problem może ujawnić się wyłącznie w przypadku aut z pewnym przebiegiem.

Do tej pory w Polsce nie zarejestrowano ani jednego przypadku pęknięcia przewodu i wycieku paliwa, natomiast w ramach profilaktyki, marka ŠKODA zainicjowała akcję przywoławczą dla klientów, polegającą na montażu na przewodach wysokociśnieniowych tłumików drgań.

Do klientów samochodów, którzy zakupili auto z silnikiem 2.0 TDI został wysłany list z wytłumaczeniem zaistniałej sytuacji i z prośbą o stawienie się w Autoryzowanym Punkcie Serwisowym ŠKODA. Proces usuwania ewentualnej usterki w autoryzowanym punkcie serwisowym potrwa około 15minut.

Akcja przywoławcza dotyczy ok. 560 samochodów sprzedanych na rynku polskim.

Koszty usunięcia usterki ponosi producent.

Zespół SKODA AUTO Polska

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas