Lynk & Co 01 w Europie w 2019 roku
W belgijskiej fabryce Volvo w Ghent będzie produkowany pierwszy model chińskiej marki Lynk & Co.

W Ghent obecnie produkowane jest Volvo XC40. Pod koniec przyszłego roku w zakładzie tym, na tej samej linii produkcyjnej będzie powstawać również model Lynk & Co 01.Lynk & Co to marka, którą w 2015 roku utworzył koncern Geely, do którego należy również Volvo. W zeszłym roku Volvo nabyło 30 procent udziałów w Lynk, co zwiastowało bliską współpracę.I rzeczywiście - pierwszy model Lynk o nazwie 01 oparto na modułowej płycie podłogowej CMA (Compact Modular Architecture), opracowanej przez Volvo. To dzięki temu XC40 i 01 będą mogły być produkowane na jednej taśmie.Lynk & Co 01 produkowane w Ghent będzie sprzedawane w Europie od 2019 roku. Od początku model ten będzie oferowany wyłącznie z hybrydowym napędem.Pierwszy model Lynka będzie sprzedawany również w Chinach (lokalna produkcja w tej samej fabryce w Luqiao, co Volvo XC40) oraz USA.
Lynk&Co 01








Lynk & Co planuje, że do 2021 roku będzie sprzedawać pół miliona samochodów rocznie, z czego 250 ma trafiać do Chin, a po 125 tys. - do Europy i Ameryki.