"Liźnięty" Yaris

Na salonie samochodowym w Genewie Toyota zaprezentowała nową wersję modelu Yaris. Niewielki pojazd, który również w Polsce cieszy się dużym powodzeniem, zmienił się głównie pod względem wyposażenia, nowych materiałów wykończeniowych we wnętrzu oraz drobnych zmian stylistycznych nadwozia. O operacji plastycznej Yarisa oraz o planowanych cenach tego modelu na polskim rynku pisaliśmy już wcześniej TUTAJ.

Nowa Toyota Yaris (kliknij)
Nowa Toyota Yaris (kliknij)INTERIA.PL

Dziś wiemy dodatkowo, że modyfikacje objęły również jednostki napędowe małej toyoty. Wprawdzie w gamie silnikowej pozostaną te same motory 1.0 oraz 1.3 (oba w pracujące w systemie VVT-I), jednak zmieni się ich oprogramowanie co odbije się na osiągach każdego z nich. TUTAJ galeria zdjęć nowej "yariski".

INTERIA.PL

Jednostka 1.0 VVT-I dysponować teraz będzie mocą 65 KM (poprzednio 68 KM) oraz maksymalnym momentem obrotowym 90 Nm przy 4100 obr/min (bez zmian). Średnie spalanie tego silnika zmaleje z 5,7 l/100 km do 5,6 l/100 km, przy równoczesnym zachowaniu najnowszej normy czystości spalin EURO IV. W przypadku motoru 1.3 VVT-I moc maksymalna wzrośnie z 86 KM do 87 KM. Zmniejszy się natomiast maksymalny moment obrotowy - 122 Nm zamiast 124 Nm poprzednio, jednak będzie on uzyskiwany w niższym przedziale obrotów (przy 4200 obr/min, zamiast 4400 obr/min poprzednio). Średnie spalanie nieznacznie spadnie (z 5,9 l/100 km do 5,8 l/100 km), a czystość spalin spełniać będzie rygorystyczne normy EURO IV.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas