Lexusy na lato, czyli historia kabrioletów

Choć w obecnej gamie Lexusa próżno szukać modelu z otwartym nadwoziem, to firma oferowała w swojej historii kabriolety. A konkretnie auta typu coupe-cabrio.

Lexus SC 430
Lexus SC 430Informacja prasowa (moto)

Pierwszym autem z otwieranym dachem w ofercie Lexusa był model SC drugiej generacji. Samochód zaprezentowano w 1999 roku na wystawie motoryzacyjnej w Tokio jako koncepcyjne Sport Coupe, w istocie była to jednak praktycznie ukończona wersja produkcyjna, która oficjalnie zadebiutowała w kwietniu następnego roku na targach w Nowym Jorku.

Lexus SC 430Informacja prasowa (moto)

Prace nad samochodem trwały już od roku 1996 pod kierunkiem Yasushiego Nakagawy. Nadwozie zaprojektował Sotiris Kovos, zainspirowany luksusowymi jachtami z Lazurowego Wybrzeża - karoserię zoptymalizowano korzystając z tunelu aerodynamicznego. W konstrukcji wykorzystano elementy platformy sportowego sedana GS 430. Koła przednie i tylne zaopatrzono w podwójne wahacze. Lexus SC 430 zyskał 288-konny silnik V8 z flagowego modelu LS z pięciobiegową przekładnią automatyczną, rozpędzający auto od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy.

Dwudrzwiowe, czteromiejscowe auto zaopatrzono w sztywny, składany dach z aluminium, z mechanizmem chowającym go w bagażniku w ciągu 25 sekund. Samochód spotkał się ze znakomitym przyjęciem - magazyn Car and Driver pisał, że jest on komfortowy, szybki, cichy i ma wszelkie cechy ekskluzywnego roadstera. Model SC produkowano do 2010 roku.

W 2004 roku na New York Auto Show Lexus pokazał koncepcyjny kabriolet LF-C. Napędzane silnikiem V8 auto wyposażono w szereg nowatorskich rozwiązań, takich jak tylne lampy zespolone na diodach LED, czy chowane kamery zamiast lusterek wstecznych. Niektóre elementy projektu, w szczególności stylistyka przodu auta, znalazły odzwierciedlenie we wprowadzonej rok później drugiej generacji  kompaktowego sedana Lexus IS.

Lexus IS 250 CInformacja prasowa (moto)

Drugi seryjny kabriolet Lexusa, będący dwudrzwiową wersją nadwoziową drugiej generacji modelu IS, przedstawiono w październiku 2008 na paryskim salonie samochodowym. Samochód ze składanym, sztywnym dachem zadebiutował jako Lexus IS 250 C z dwuipółlitrowym silnikiem V6 o mocy 208 KM i sześciostopniową przekładnią automatyczną. Wkrótce do oferty dołączyła mocniejsza wersja IS 350 C z 310-konną widlastą szóstką o pojemności skokowej 3,5 litra, a także dostępny na wybranych rynkach model IS 300 C z trzylitrowym silnikiem V6 o mocy 231 KM.

Lexus LF-C2Informacja prasowa (moto)

A kiedy można się spodziewać następnego kabrioletu luksusowej japońskiej marki? W listopadzie 2014 roku na wystawie motoryzacyjnej w Los Angeles Lexus zaprezentował koncepcyjny, czteromiejscowy roadster LF-C2 z otwartą kabiną (bez składanego dachu) - to dowód, że firma nie porzuciła tego segmentu. Według prasy motoryzacyjnej, cytującej nieoficjalne wypowiedzi członków kierownictwa Lexusa, w roku 2018 na rynek ma trafić nowe sportowe coupé Lexus LC w wersji ze składanym dachem.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas