Lexus RX - tego o nim nie wiedziałeś

Lexus RX znajduje się w sprzedaży już od 18 lat, a w tym roku na rynek weszła jego czwarta generacja. To dobry moment, aby przypomnieć czym wyróżniały się wcześniejsze odsłony tego luksusowego SUVa.

W momencie wprowadzenia na rynek w 1998 roku, Lexus RX był jednym z pierwszych luksusowych crossoverów, błyskawicznie awansując na pozycję najczęściej kupowanego modelu firmy - co drugi sprzedawany na świecie Lexus to właśnie RX.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

Lexus RX 300 został wyposażony w pierwsze na świecie aktywne hydropneumatyczne zawieszenie silnika, radykalnie zmniejszające poziom hałasu i wibracji. Wytwarza ono zsynchronizowane z prędkością obrotową silnika drgania o przeciwnym kierunku, które skutecznie niwelują jego wibracje.

Reklama

Czytaj więcej na kolejnej stronie

Większość inżynierów wyznaczonych do prac nad pierwszą generacją RX nie miało wcześniejszych doświadczeń z pojazdami terenowymi, dzięki czemu wnieśli do projektu nowe, nieskażone rutyną pomysły.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

Już w 2003 roku tylne lampy Lexusa RX wyposażono w energooszczędne diody LED, które z jednej strony pozwoliły zmniejszyć zużycie paliwa o 0,8 procent, a z drugiej zwiększyły bezpieczeństwo - zapalając się dziesięciokrotnie szybciej od zwykłych żarówek, pozwalają wcześniej ujrzeć światła stopu, co dla prędkości 100 km/h zapewnia dodatkowe 6 metrów odstępu przy gwałtownym hamowaniu.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

Lexus RX drugiej generacji był pierwszym SUV-em wyposażonym w adaptacyjne reflektory. Inteligentny system odchyla snop światła z uwzględnieniem nie tylko kąta skrętu kół, ale i prędkości jazdy, zapewniając optymalne oświetlenie otoczenia bez oślepiania innych kierowców.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

W drugiej generacji modelu wprowadzono klimatyzację sterowaną za pomocą sieci neuronowej, która przetwarza informację z wielu źródeł w sposób podobny do mózgu człowieka, dostosowując wydajność nawiewu, ogrzewania i chłodzenia również do takich czynników, jak intensywność promieniowania słonecznego.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

Wprowadzony w roku 2005 model RX 400h był pierwszym seryjnym samochodem hybrydowym w segmencie premium.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

Napęd wszystkich kół Lexusa RX 400h zrealizowano za pomocą inteligentnego systemu E-four, w którym koła tylne napędza dodatkowy silnik elektryczny o mocy 67 KM. Pozwoliło to zrezygnować z ciężkich i skomplikowanych mechanicznych układów przeniesienia napędu oraz zmniejszyć zużycie paliwa.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

Od premiery modelu w 1997 roku sprzedano ponad milion egzemplarzy Lexusa RX. W USA RX sprzedaje się trzykrotnie lepiej od konkurencyjnych modeli firm europejskich.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

Lexus RX 350 był pierwszym samochodem w swym segmencie, w którym zastosowano zmienne fazy rozrządu dla zaworów ssących i wydechowych, co uczyniło go bardzo dynamicznym, a jednocześnie oszczędnym, samochodem.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

Dzięki wprowadzeniu przy face liftingu drugiej generacji RX przedniej szyby z dodatkową warstwą specjalnego szkła obniżono poziom hałasu w kabinie podczas jazdy o 3 dB.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

Gdy inni producenci wciąż jeszcze pracowali nad pierwszymi modelami hybrydowymi, we wprowadzonym w roku 2009 Lexusie RX 450h zadebiutowała druga generacja jednostki napędowej Lexus Hybrid Drive. Wprowadzono w niej po trzy pionierskie rozwiązania zmniejszające zużycie paliwa: pracę w cyklu Atkinsona, recyrkulację chłodzonych spalin i odzyskiwanie ciepła spalin.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

Lexus RX 450h został jako pierwsze auto w segmencie wyposażony w aktywny system stabilizacji z siłownikami przeciwdziałającymi przechylaniu się nadwozia na zakrętach, zapewniający zmniejszenie przechyłów o 40 procent przy przeciążeniach 0,5 g.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

System nawigacyjny modelu RX 450h wyposażono po raz pierwszy w opracowany przez Lexusa sterownik Remote Touch, łączący naturalność sterowania komputerowej myszy z dotykowym sprzężeniem zwrotnym.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

Produkcję trzeciej generacji Lexusa RX rozpoczęto w fabryce zbudowanej specjalnie z myślą o wytwarzaniu aut hybrydowych. Zastosowano w niej szereg rozwiązań mających na celu zapewnienie najwyższej jakości - do najciekawszych z nich należą filtry powietrza w postaci trzymetrowych ścian z nieustannie spływającą wodą, które wychwytują ponad 90 procent pyłów.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

Przed opuszczeniem fabryki każdy Lexus RX przechodzi drobiazgową kontrolę jakości, która obejmuje np. laserowe sprawdzanie szybkości zamykania drzwi pod naciskiem jednego palca.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

Kabina Lexusa RX jest pełna zwiększających komfort szczegółów - należą do nich np. uchwyty na kubki o głębokości regulowanej w zakresie od 70 do 110 mm, co pozwala umieścić w nich bezpiecznie i pewnie zarówno kubek, jak i puszkę czy butelkę napoju.

Dowiedz się więcej na temat: Lexus RX
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy