Lexus podbija chiński rynek

W tygodniu Lexus zaprezentował w Pekinie odświeżoną wersję kompaktowego sedana IS. Wybór tak egzotycznego miejsca nie był przypadkowy – japoński producent samochodów luksusowych odnosi w Chinach spore sukcesy, a tamtejszy rynek nabiera coraz większego znaczenia.

Lexus ES
Lexus ESInformacja prasowa (moto)

Jak podaje Automotive News, sprzedaż samochodów Lexus wzrosła w ubiegłym roku o 14 procent do poziomu niemal 90 tysięcy sztuk. W samym styczniu bieżącego roku Lexus sprzedał 9 tysięcy samochodów, co oznacza wzrost w stosunku do tego samego miesiąca poprzedniego roku o 45 procent. Wyniki te firma osiągnęła będąc jedną z niewielu marek segmentu premium nie produkujących swych aut w Państwie Środka.

Sukcesy odnoszą też poszczególne modele Lexusa. Najczęściej kupowanym samochodem importowanym był w ubiegłym roku Lexus ES, którego sprzedano 33 164 egzemplarzy. W czwartym kwartale luksusowy sedan awansował dzięki temu pod względem sprzedaży na pierwsze miejsce w całym segmencie samochodów klasy premium i ma szansę utrzymać tę pozycję w bieżącym roku. Bardzo dobrze radzi sobie również crossover Lexus NX, który stał się bestsellerem natychmiast po wprowadzeniu na chiński rynek w grudniu 2015 i mimo późnego startu uzyskał w czwartym kwartale trzecią pozycję w segmencie aut luksusowych.

Dla porównania, w roku 2015 Lexus sprzedał w Europie 64 tysiące aut, odnotowując wzrost o 20 procent. Globalna sprzedaż wyniosła 652 tysiące samochodów, o 12 procent więcej, niż w roku 2014.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas