Lancia - śmierć kliniczna

Szefostwo Fiata potwierdza wcześniejsze doniesienia prasowe co do przyszłości Lancii. Podupadającą markę, mimo wspaniałej, liczącej 107 lat historii, czeka dalsza degradacja - jej działalność ograniczy się wyłącznie do rynku włoskiego.

Ypsilon (fot.) pozostanie jedynym modelem Lancii.
Ypsilon (fot.) pozostanie jedynym modelem Lancii.Lancia

Lancia pozostanie obecna tylko we Włoszech, gdzie będzie sprzedawać wyłącznie jeden model - Ypsilona. Pozostałe - Delta, Thema i Voyager - znikną z oferty. Potwierdził to Alfredo Altavilla, szef operacyjny grupy Fiata na Europę, Afrykę i Środkowy Wschód, podczas wczorajszej konferencji dotyczącej planów koncernu na najbliższe 5 lat.

W ubiegłym roku samochody Lancii znalazły jedynie 57 tys. nabywców, z czego aż 80 proc. trafiło na rynek włoski, a 3/4 sprzedaży stanowił miejski Ypsilon. W ostatnich latach marka coraz bardziej odchodziła od swoich bogatych tradycji - brakowało pieniędzy i pomysłów. Fiat miałby zresztą trudności w utrzymaniu dwóch producentów o charakterze premium - Lancii i Alfy Romeo, choćby ze względu na zaciętą konkurencję ze strony producentów z Niemiec.

Warto przypomnieć, że pod koniec lat 80. podobny los spotkał markę Autobianchi, również należącą do Fiata. Jej ostatni model - Y10 - został przemianowany na Lancię na wszystkich rynkach poza Włochami. Wraz z końcem produkcji Y10 marka Autobianchi definitywnie zniknęła z rynku.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas