Lancer lepszy od imprezy

Organizacja EuroNCAP przeprowadziła pierwsze testy zderzeniowe według nowego systemu oceniania.

Mazda6
Mazda6Informacja prasowa (moto)

Zmiana zasad była konieczna, bowiem niemal wszystkie samochody poddawane badaniom osiągały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w zakresie ochrony dorosłych. Teraz ma być trudniej.

Informacja prasowa (moto)

EuroNCAP nie będzie już wystawiało trzech oddzielnych ocen (dorośli dzieci i piesi), ale jedną zbiorczą, która uwzględni trzy wymienione wyżej zakresy ochrony oraz dodatkowo - wyposażenie auta w zakresie bezpieczeństwa. Sumaryczna ocena, tak jak dotychczas, będzie wahała się od 1 do 5 gwiazdek.

Informacja prasowa (moto)

Spośród sześciu samochodów ocenianych według nowych zasad, cztery otrzymały najwyższą notę, Były to mazda6, mitsubishi lancer, toyota avensis i toyota iQ. Na cztery gwiazdki oceniono natomiast subaru imprezę i citroena C3 picasso.

Po uwagach EuroNCAP Subaru i Mitsubishi zmieniły zasady montowania w imprezie i lancerze układu ESP. By otrzymać wysoką ocenę za wyposażenie dotyczące bezpieczeństwa konieczne jest, by wszystkie systemy (włącznie z ESP) było standardem w przynajmniej 85 procentach sprzedawanych aut, a w pozostałych było dostępne w opcji. Obie firmy dostosowały się do tego kryterium.

Informacja prasowa (moto)

Wśród testowanych samochodów wszystkie wypadły słabo podczas zderzenia bocznego ze słupkiem. EuroNCAP rozważa zwiększenie wagi tego testu w końcowej ocenie. Citroen C3 otrzymał dodatkowe punkty za system umożliwiający ograniczenie prędkości. Podczas uderzenia z tyłu dobrze wypadła tylko avensis, a pieszych słabo chronią wszystkie przetestowane auta za wyjątkiem imprezy. Fotele i zagłówki w sposób słaby i niewystarczający chronią pasażerów przed urazami odcinka szyjnego kręgosłupa.

Na drugiej stronie filmy z crashtestów.

Mitsubishi lancer

Toyota iQ

Subaru impreza

Mazda6

Citroen C3 picasso

Toyota avensis

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas