Krach za oceanem. To początek masowych zwolnień?

Wygląda na to, że sprzedaż grupie PSA marki Opel była dla General Motors jedynie początkiem zakrojonej na szeroką skalę restrukturyzacji.

Linia produkcyjna w Delta Township Assembly Plant
Linia produkcyjna w Delta Township Assembly Plant Informacja prasowa (moto)

Wyniki sprzedaży należących do GM marek są obecnie najniższe od 2009 roku. Amerykańskie media donoszą, że związki zawodowe w Delta Township Assembly Plant (nieopodal Lansing w stanie Michigan) otrzymały właśnie wymagane lokalnymi przepisami zawiadomienie o możliwej redukcji zatrudnienia. Potencjalnie prace w zakładzie stracić może aż 1100 robotników.

Fabryka Delta Township to najnowszy obiekt produkcyjny GM w USA. Obecnie na trzech zmianach zakład zatrudnia około 12 tys. pracowników. Powstają w nim: Chevrolet Traverse, Buick Enclave i GMC Acadia. W nadchodzących tygodniach linie montażowe maja zostać zastopowane, by przygotować fabrykę do uruchomienia produkcji nowego modelu. Począwszy od czerwca, gdy montaż ruszy ponownie, zakład pracować ma już tylko w trybie dwuzmianowym.

Początek roku przyniósł w USA załamanie rynku motoryzacyjnego. Po latach nieprzerwanych wzrostów, począwszy od stycznia, popyt na nowe auta za oceanem systematycznie maleje. Tylko w kwietniu Amerykanie kupili o blisko 5 proc. mniej pojazdów niż rok temu.

Warto przypomnieć, że redukcje etatów rozważają też inni lokalni potentaci. W ostatnim czasie - z uwagi na kiepską sprzedaż - pracę straciło m.in. 130 robotników zatrudnionych w fabryce budującej Fordy F w Ohio.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas