Koreańczycy zainwestują miliony w firmę Rimac
Hyundai Motor Group i Rimac rozpoczynają strategiczne partnerstwo, którego celem jest wzmocnienie pozycji koreańskiego producenta na rynku aut hybrydowych i elektrycznych, przyspieszenie prac nad opracowaniem mocnych aut elektrycznych. Koreańczycy zainwestują w sumie 80 mln euro.
Współpraca obydwu firm będzie polegać na opracowaniu elektrycznej wersji sportowego samochodu spod znaku N, czyli sportowych modeli Hyundaia oraz auta elektrycznego o wysokich osiągach z ogniwem paliwowym. Modele studyjne obu aut pojawią się do 2020 roku.
"Rimac to innowacyjna firma o wyjątkowych możliwościach w dziedzinie konstrukcji samochodów elektrycznych o wysokich osiągach" - powiedział Euisun Chung, wiceprezes Hyundai Motor Group. "Olbrzymie doświadczenie firmy Rimac we współpracy z producentami samochodów w połączeniu z technologicznym knowhow sprawiają, że Rimac jest dla nas idealnym partnerem. Z niecierpliwością czekamy na owoce naszej współpracy".
"Jesteśmy pod wrażeniem wizji Hyundai Motor Group, a także szybkości działania i zdecydowania w dążeniu do celu" - powiedział Mate Rimac, założyciel i dyrektor generalny Rimac Automobili. "Wierzymy, że partnerstwo technologiczne Rimac Automobili i Hyundai Motor Group zapewni znakomite efekty nie tylko obu firmom, ale - przede wszystkim - ich klientom. Rimac to wciąż młode i stosunkowo małe przedsiębiorstwo, ale szybko się rozwijamy. W Hyundai Motor Group widzimy zarówno silnego inwestora, jak również partnera technologicznego. Wierzę, że dzięki tej współpracy osiągniemy status dostawcy numer 1 komponentów elektrycznych układów napędowych dla branży motoryzacyjnej".
Firma Rimac Automobili została założona w 2009 roku przez Mate Rimac’a jako niewielka manufaktura z siedzibą w Chorwacji. Mate Rimac marzył o skonstruowaniu elektrycznego samochodu sportowego na miarę XXI wieku. Od tamtej pory firma szybko rozwinęła się, inwestując w rozwój technologii - od wysokowydajnych elektrycznych układów napędowych po technologie związane z akumulatorami i sterowanie pracą elektrycznego układu napędowego.
Do 2025 roku Hyundai Motor Group, dzięki partnerstwu z Rimac Automobili i maksymalizując potencjał własnych ośrodków badawczo-rozwojowych, powiększy gamę samochodów elektrycznych o aż 44 nowe modele.
"Chcemy konstruować samochody o znakomitych osiągach, które są nie tylko szybkie i wydajne, ale także spełniają oczekiwania naszych klientów jako auta ich marzeń" - powiedział Thomas Schemera, wiceprezes i szef działu produktów w Hyundai Motor Group. "Naszym celem jest popularyzacja samochodów elektrycznych, dzięki zastosowaniu rozwiązań najwyższej klasy i zaoferowaniu osiągów na najwyższym poziomie".