Kolejny Phaeton coraz bliżej

Przedstawiciele Volkswagena potwierdzili, że trwają prace nad drugą generacją luksusowego Phaetona. Przewidywany debiut - 2015 r.

Druga generacja Volkswagena Phaetona pojawi się na rynku w 2015 r.
Druga generacja Volkswagena Phaetona pojawi się na rynku w 2015 r.Volkswagen

Phaeton - zaprezentowany w 2002 r. - był spełnionym marzeniem Ferdynanda Piëcha, obecnego prezesa rady nadzorczej koncernu VW. Zaprojektowany z najwyższą starannością, nie cieszył się jednak zainteresowaniem klientów. W Stanach Zjednoczonych sprzedawano go jedynie przez 3 lata (łącznie niewiele ponad 2 tys. sztuk), a i w Europie nie zdobył zakładanej popularności. W 2003 r. nabywców znalazło 250 z zakładanych 3000 sztuk. Realizacja rocznego planu sprzedaży Phaetona na poziomie 20 tysięcy sztuk trwała ponad 3 lata.

Volkswagen próbował zwiększyć zainteresowanie klientów, przeprowadzając kolejne modyfikacje limuzyny. Ostatni facelifting Phaeton przeszedł w 2010 r. Wtedy też trafił do Chin, gdzie został znakomicie przyjęty i gdzie wciąż cieszy się nieustającą popularnością. Tylko w 2011 r. na drogi wyjechało 11,1 tys. egzemplarzy modelu - ponad dwukrotnie więcej niż w roku 2003.

Volkswagen Phaeton jest ręcznie montowany w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Powstaje tam także Bentley Continental Flying Spur.

Volkswagen Phaeton

Kolejny Phaeton coraz bliżej (czytaj artykuł)

Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen

Magazyn Inside Line informuje, że Volkswagen pracuje właśnie nad drugą generacją Phaetona. Limuzyna powstanie na płycie podłogowej Audi A8, a dzięki szerszemu zastosowaniu aluminium ma być lżejsza (i bardziej oszczędna) od poprzednika. Poza wersjami benzynowymi i wysokoprężnymi pojawi się także wariant hybrydowy. Auto powróci do oferty VW w Stanach Zjednoczonych.Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas