Klasyczne Porsche 911 Turbo pojawi się w Cyberpunku 2077
Najnowsza produkcja polskiego studia CD Projekt Red jeszcze nie miała swojej premiery, ale już teraz, bez popadania w przesadę, można nazwać ją fenomenem. I chodzi tu nie tylko o ogromne zainteresowanie graczy na całym świecie, ale także wielkich nazwisk oraz wielkich koncernów. Ostatnio Redzi nawiązali nawet współpracę z Porsche!
Studiu CD Projekt Red należą się słowa uznania z wielu powodów, a jednym z nich jest to, jak wyjątkowo dobrze odnaleźli się na zachodnich "salonach". To w dużej mierze efekt ich własnej ciężkiej pracy i dobrego zrozumienia oczekiwań graczy. Już pierwsza gra autorstwa polskiego zespołu - Wiedźmin - spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem i była świeżym powiewem w branży. Jeszcze większym uznaniem cieszyła druga jej część - Wiedźmin 2: Zabójcy królów, której egzemplarz był jednym z prezentów, jaki otrzymał prezydent Barack Obama, podczas wizyty w naszym kraju. Jednak prawdziwym fenomenem okazała się ostatnia gra z serii - Wiedźmin 3: Dziki Gon, wydana w 2015 roku. Nie tylko stała się bestsellerem (i sprzedaje się świetnie do dzisiaj) oraz zapewniła CD Projekt Red miejsce wśród najlepszych światowych deweloperów, ale także spopularyzowała wiedźmińskie uniwersum i utorowała drogę dla serialu Netflixa, również cieszącego się ogromnym zainteresowaniem.
Nic więc dziwnego, że kiedy taka firma ogłasza zupełnie nowy projekt, natychmiast skupia na sobie uwagę całej branży i rozbudza emocje. A Redzi doskonale wiedzą jak te emocje jeszcze bardziej podsycać, co udowodnili podczas targów E3 w 2019 roku, kiedy zaprezentowali pierwszy długi trailer pokazujący ich nową produkcję. Zrobił on duże wrażenie, ale największe fakt, że na końcu materiału pojawiła się postać, której wizerunku użyczył Keanu Reeves. Kilka sekund później na scenę wyszedł sam aktor, wywołując ogromny entuzjazm publiczności.
Rozumiecie zatem, że warszawskie studio to uznana na świecie marka, która potrafi nawiązać współpracę z największymi nazwiskami. A także z firmami. Już rok temu Redzi zaczepili na Twitterze Porsche, będąc pod wrażeniem reklamy nowego Cayenne Turbo Coupe. Zwrócili na nią uwagę między innymi dlatego, że niemiecka firma wykorzystała w niej ten sam utwór muzyczny, co Polacy w jednym ze swoich materiałów promocyjnych. Zapytali wtedy czy za kilka kluczy do cyfrowej wersji gry, Porsche nie podzieliłoby się kluczykami do Cayenne z reklamy. Był to oczywiście żart, ale niedawno CD Project Red ponownie napisał do Porsche, mówiąc że szuka samochodu dla rockerboya (przedstawiciela jednej z frakcji w grze), na co niemiecki producent odpisał, że może mieć jakiś pomysł, zamieszczając tajemnicze zdjęcie fragmentu samochodu.