Klasa E, która rozpędza się do 350 km/h
Od czasów typoszeregu W 124 Brabus buduje najmocniejsze wydania klasy E na świecie - wszystkie kolejne zasilane jednostkami V12. I tunerów dosięga widmo, lub trend (jak kto woli), downsizingu.
Najmocniejsza klasa E po liftingu przygotowana przez Brabusa będzie bowiem zasilana widlastą "ósemką" - mniejszą, bardziej oszczędną i... mocniejszą od jednostki V12 montowanej w wersji sprzed modernizacji.
Brabus 850 6.0 Biturbo bazuje na klasie E 63 AMG z 5,5-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 557 KM. Po rozwierceniu go do 6 litrów, wymianie kompletnego układu turbodoładowania, dolotu i wydechu motor generuje 850 KM przy 5400 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy godny maszyn budowlanych - 1450 Nm w zakresie 2500-4500 obr./min. Ten ostatni ze względu na wytrzymałość układu napędowego ograniczono jednak do 1150 Nm.
Co ciekawe, tuner ujawnił średnie zużycie paliwa tej bestii - ma ono wynosić 10,9 l/100 km.
Za przeniesienie napędu odpowiada zmodyfikowana, zautomatyzowana skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT o 7 przełożeniach - może ona kierować moment obrotowy do kół tylnej lub obu osi. Pierwszy wariant rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,7 s, a drugi, dzięki lepszej trakcji, potrzebuje na to zaledwie 3,1 s. Prędkość maksymalna waha się od 300 do ponad 350 km/h - zależnie od typu ogumienia, przełożenia głównego przekładni i ustawień elektroniki.
Brabus 850 6.0 Biturbo
Brabus 850 6.0 Biturbo (czytaj artykuł)
Dla właścicieli E 63 AMG Brabus przygotował również mniej "hardkorowe" zestawy - windujące moc silnika do 620, 650 lub 730 KM. Oferta tunera obejmuje też pakiety ospojlerowania, 20-calowe obręcze i specjalne elementy wyposażenia, takie jak aluminiowe łopatki zmiany biegów, dodatki z włókien węglowych czy szytą na zamówienie skórzaną tapicerkę.
msob