Kia Optima SW wyceniona w Polsce
Doczekaliśmy się wreszcie długo oczekiwanego koreańskiego kombi klasy średniej. Ile trzeba będzie zapłacić za Optimę w wersji kombi?
O poprzedniej generacji Kii Optimy można powiedzieć dużo dobrego, ale z punktu widzenia Europejczyków dużą jej wadą był fakt, ze występowała tylko jako sedan. Choć zabrzmi to paradoksalnie, było to efektem... bardzo dużej popularności modelu na całym świecie. Popyt tak bardzo przekroczył możliwości produkcyjne koreańskiego producenta, że europejska premiera Optimy została przesunięta o ponad pół roku, a wersja kombi (którą interesowali się niemal wyłącznie europejscy kierowcy), nigdy nie powstała.
Kia Optima Sportswagon
Teraz jednak Kia nadrabia zaległości i niedługo po wprowadzeniu do sprzedaży nowej Optimy, zaprezentowała rodzinną odmianę SW. Poznaliśmy właśnie jej ceny, które są wyższe o 4000 zł, od wersji trójbryłowej.
Oznacza to, że Optimę SW kupimy za 93 900 zł - będzie to auto z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 163 KM, manualną skrzynią o 6 przełożeniach oraz z wyposażeniem M. Obejmuje ono między innymi 7 poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację z jonizatorem powietrza, tempomat, skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów, LED-owe światła do jazdy dziennej, 16-calowe alufelgi oraz... system nawigacji z kamerą cofania.
Za 104 900 zł kupimy Optimę kombi w wersji L, oferującej dodatkowo ksenony, podgrzewaną kierownicę i przednie fotele, system bezkluczykowy, półskórzaną tapicerkę, 17-calowe alufelgi oraz układ informujący o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu.
Topową odmianę XL (wycenioną na 119 900 zł) wyposażono także w skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane i wentylowane fotele, 18-calowe alufelgi, skrętne ksenony i system wykrywający samochody w martwym polu lusterek.
Jedyną alternatywą dla 2-litrowego "benzyniaka" jest wysokoprężna jednostka 1.7 CRDi o mocy 141 KM, w każdej wersji droższa o 5000 zł. Tyle samo dopłacić musimy do 6-biegowego automatu dla wersji 2.0, natomiast diesel dostępny jest z siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnią DCT (+ 7000 zł). Skrzynie automatyczne można dokupić do aut z wyposażeniem L oraz XL.