Ken Block nie żyje. Oto najbardziej szalone samochody z jego kolekcji

Najbardziej szalone samochody Kena Blocka
Najbardziej szalone samochody Kena BlockaGetty Images

Najciekawsze samochody Kena Blocka

Najbardziej szalone samochody Kena Blocka

Hoonitron. Ostatnim z samochodów Kena Blocka było Audi stworzone na potrzeby specjalnego wideo "Elektrkhana". Wyposażony w dwa silniki elektryczne, napęd na cztery koła oraz podwozie z włókna węglowego pojazd dysponuje mocą 671 KM. Charakterystyka samochodu elektrycznego oraz jego zachowanie na drodze zdecydowanie różniło się od tradycyjnych pojazdów wykorzystujących silniki spalinowe. Sam Ken Block przyznał, że w pewien sposób musiał na nowo "nauczyć się" samochodu.
Hoonitron. Ostatnim z samochodów Kena Blocka było Audi stworzone na potrzeby specjalnego wideo "Elektrkhana". Wyposażony w dwa silniki elektryczne, napęd na cztery koła oraz podwozie z włókna węglowego pojazd dysponuje mocą 671 KM. Charakterystyka samochodu elektrycznego oraz jego zachowanie na drodze zdecydowanie różniło się od tradycyjnych pojazdów wykorzystujących silniki spalinowe. Sam Ken Block przyznał, że w pewien sposób musiał na nowo "nauczyć się" samochodu.
Ford Mustang Hoonicorn RTR V2. Chyba najlepiej kojarzony samochód Kena Blocka. To właśnie za jego kierownicą słynny showman pokonywał Gymkhanę Seven. Pojazd stanowił modyfikację legendarnego Mustanga z 1965 roku i dysponował oszałamiającą mocą 1400 KM.
Ford Mustang Hoonicorn RTR V2. Chyba najlepiej kojarzony samochód Kena Blocka. To właśnie za jego kierownicą słynny showman pokonywał Gymkhanę Seven. Pojazd stanowił modyfikację legendarnego Mustanga z 1965 roku i dysponował oszałamiającą mocą 1400 KM.
Ford Fiesta ST HFHV. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów Kena Blocka. Przez lata startów w zawodach Rallycross doczekał się kilku malowań oraz wielu modyfikacji. To także tym 350-konnym modelem bazującym na nadwoziu Fiesty z 2014 roku, Block rozpoczynał na dobre swoją przygodę z Gymkhaną. W późniejszych okresach samochód doczekał się mocniejszych, 600-konnych następców.
Ford Fiesta ST HFHV. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów Kena Blocka. Przez lata startów w zawodach Rallycross doczekał się kilku malowań oraz wielu modyfikacji. To także tym 350-konnym modelem bazującym na nadwoziu Fiesty z 2014 roku, Block rozpoczynał na dobre swoją przygodę z Gymkhaną. W późniejszych okresach samochód doczekał się mocniejszych, 600-konnych następców.
Subaru Impreza WRX STI. Od tego modelu wszystko się zaczęło. To właśnie za kierownicą 530-konnego Subaru Ken Block wystartował w swojej pierwszej Gymkhanie. Pojazd został specjalnie przygotowany przez firmę Crawford Performance i wyróżniał się czarnym matowym malowaniem z kontrastowym oklejeniem sponsorów.
Subaru Impreza WRX STI. Od tego modelu wszystko się zaczęło. To właśnie za kierownicą 530-konnego Subaru Ken Block wystartował w swojej pierwszej Gymkhanie. Pojazd został specjalnie przygotowany przez firmę Crawford Performance i wyróżniał się czarnym matowym malowaniem z kontrastowym oklejeniem sponsorów.
Ford Escort MkII RS. Należący do Kena Blocka Ford Escort Mk2 RS z 1978 r. pierwotnie miał być lekką konstrukcją w specyfikacji rajdowej. Block brał nim udział w Rajdzie Nowego Jorku w 2010 roku, by następnie zmodyfikować go pod kątem Gymkhany. Samochód dysponował mocą 333 KM.
Ford Escort MkII RS. Należący do Kena Blocka Ford Escort Mk2 RS z 1978 r. pierwotnie miał być lekką konstrukcją w specyfikacji rajdowej. Block brał nim udział w Rajdzie Nowego Jorku w 2010 roku, by następnie zmodyfikować go pod kątem Gymkhany. Samochód dysponował mocą 333 KM.
Ford F-150 Hoonitruck. Wielokrotnie nagradzany Hoonitruck powstał w wyniku miłości Kena Blocka do amerykańskich pickupów. Pojazd był także hołdem dla jego zmarłego ojca, który korzystał z takiego samochodu w latach młodości Kena. Dysponujący zawrotną mocą 914 KM Hoonitruck, zdobył m.in. nagrodę najlepiej wyglądającego pickupa podczas Auto Salonu w Tokyo w 2019 roku.
Ford F-150 Hoonitruck. Wielokrotnie nagradzany Hoonitruck powstał w wyniku miłości Kena Blocka do amerykańskich pickupów. Pojazd był także hołdem dla jego zmarłego ojca, który korzystał z takiego samochodu w latach młodości Kena. Dysponujący zawrotną mocą 914 KM Hoonitruck, zdobył m.in. nagrodę najlepiej wyglądającego pickupa podczas Auto Salonu w Tokyo w 2019 roku.
Hoonipigasus. Zaprojektowany jako hołd dla legendarnego Porsche 917/20 „Pink Pig” z 1971 r, Hoonipigasus został stworzony w jednym, konkretnym celu – być najszybszym podczas wyścigu górskiego Pikes Peak. Zbudowany przez BBi Autosport we współpracy z Kenem Blockiem i jego firmą Hoonigan pojazd, dysponował mocą 1400 KM.
Hoonipigasus. Zaprojektowany jako hołd dla legendarnego Porsche 917/20 „Pink Pig” z 1971 r, Hoonipigasus został stworzony w jednym, konkretnym celu – być najszybszym podczas wyścigu górskiego Pikes Peak. Zbudowany przez BBi Autosport we współpracy z Kenem Blockiem i jego firmą Hoonigan pojazd, dysponował mocą 1400 KM.

Śmierć Kena Blocka

Moto Flesz - odcinek 72. O elektryku z zasięgiem ponad 1000 km i nowych przepisach dla kierowców w UEINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?