Jest termin zakończenia prac na S3. W toku kluczowy fragment
Już wkrótce droga ekspresowa S3 biegnąca wzdłuż zachodniej granicy - od Lubawki do Świnoujścia - będzie gotowa. Kierowcy czekają jeszcze na dwa fragmenty o łącznej długości 32,9 km, których budowa ma zakończyć się w czwartym kwartale tego roku. Na sfinalizowanie prac na odcinku Świnoujście-Troszyn drogowcy otrzymali unijne wsparcie.
Prace nad ostatnim fragmentem drogi ekspresowej S3 lada dzień dobiegną końca. Ostatni w budowie pozostaje odcinek Świnoujście - Troszyn o długości 32,9 km, który drogowcy podzielili na dwa fragmenty: Świnoujście - Dargobądz (17 km) i Dargobądz - Troszyn (15,9 km). Obydwa mają zostać oddane do użytku już w czwartym kwartale tego roku. Po oddaniu do ruchu tych dwóch odcinków, ukończona będzie cała droga ekspresowa S3.
Przez najbliższe miesiące drogowcy będą mieli za zadanie wybudować m.in. siedem węzłów drogowych (Świnoujście, Świnoujście Terminal LNG, Świnoujście Łunowo, Międzyzdroje, Dargobądz, Wolin Zachód, Wolin Wschód), dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP Dargobądz w obu kierunkach), Obwód Utrzymania Drogi oraz obiekty inżynierskie tj. mosty, wiadukty i przepusty. Powstaną także drogi do obsługi terenów przyległych.
Ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu drogi, zostaną wykonane także prace przy drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych, krzyżujących się z inwestycją. Całość uzupełni budowa systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego, a także urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego tj. bariery energochłonne, ogrodzenia. Wykonane zostanie też oznakowanie poziome i pionowe, jak również nasadzenia zieleni. Planowany całkowity koszt realizacji projektu wynosi ponad 1,75 mld zł, kwota wydatków kwalifikowalnych przekracza 891 mln zł, a dofinansowanie ze środków UE to wyniosło 757,4 mln zł.
Wraz z zakończeniem budowy odcinka S3 pomiędzy Świnoujściem i Troszynem powstanie nowoczesny szlak komunikacyjny wzdłuż zachodniej granicy Polski. Porty w Świnoujściu i Szczecinie zostaną skomunikowane z Gorzowem Wielkopolskim, Zieloną Górą, Legnicą i Czechami. Cała droga na terenie naszego kraju będzie miała ok. 470 km, a pokonać ją będzie można w nieco ponad cztery godziny. Następnie, po ukończeniu budowy czeskiej D11, zyskamy dogodne połączenie z Pragą.