Jedyna polska załoga w Opel Adam Cup

Dwadzieścia identycznych samochodów na starcie, osiem trudnych rund, setki wymagających kilometrów do pokonania po niemieckich trasach rajdowych i jedna załoga z Polski.... Jerzy Tomaszczyk i Łukasz Włoch z zespołu Ulter Sport Rally Team podjęli się niezwykłego zadania rywalizacji w prestiżowym cyklu ADAC Opel Adam Cup 2015 rozgrywanego w ramach Rajdowych Mistrzostw Niemiec.

Opel Adam polskiej załogi
Opel Adam polskiej załogiInformacja prasowa (moto)

Polacy mają już za sobą dwa udane starty, a przed nimi jeszcze sześć rund - w tym w Rajdzie Deutschland, który stanowi równocześnie rundę Rajdowych Mistrzostw Świata WRC. Jerzy Tomaszczyk z Łukaszem Włochem zajmują obecnie wysoką piąta pozycję w klasyfikacji Pucharu, a ich dotychczasowe rezultaty pozwalają po ich wspólnych startach oczekiwać jeszcze więcej.

Jedyną polską załogę w niemieckim Pucharze zapytaliśmy o wrażenia z dotychczasowej rywalizacji w ADAC Opel Adam Cup. Polaków od początku sezonu wspiera Interia.pl

Co daje Wam rywalizacja w ADAC Adam Opel Cup?

Jerzy Tomaszczyk: Przede wszystkim dużo nas uczy. Ten sezon to ogromne wyzwanie dla naszego całego zespołu, postanowiliśmy bowiem rywalizować w świetnie obsadzonym cyklu, nieznanym nam samochodem na zupełnie nowych dla nas odcinkach specjalnych w mistrzostwach Niemiec. To sporo nowości jak na tak wymagającą dyscyplinę sportów motorowych jakimi są rajdy samochodowe, ale kochamy wyzwania i dzięki naszemu entuzjazmowi i wytrwałości od początku możemy pokazać się z dobrej strony - piąte miejsce po dwóch rundach mocno cieszy, ale pracujemy nad tym, aby nasze wyniki były jeszcze lepsze.

Jakim samochodem jest pucharowy Opel Adam?

JT: Bardzo "przyjaznym" kierowcy. Już od pierwszych kilometrów pokonanych za kierownicą tego samochodu poczułem się dobrze. Stosunkowo szybko osiągnąłem poziom komfortu pozwalający na przesuwanie granicy i walkę o coraz wyższe pozycje. Chylę czoła przed inżynierami Opla, którzy stworzyli naprawdę dobry samochód rajdowy, a zestrojenie jego sportowego zawieszenia i dopasowanie do odcinków specjalnych jest dowodem na ich duże doświadczenie. Przypomnę, że pucharowy Opel Adam jest specjalnie przebudowany na potrzeby sportu, posiada klatkę bezpieczeństwa chroniącą załogę w razie wypadku, sportowe hamulce i specjalne wyczynowe zawieszenie. Ale cała konstrukcja, silnik, i inne układy są dokładnie takie same jak w cywilnej wersji tego samochodu. W odróżnieniu jednak od wielu innych serii tego typu załoga nie ma praktycznie żadnej możliwości regulacji parametrów pracy auta. Dzięki temu najlepiej widać szybkość zawodników,  na ich plus działa doświadczenie na poszczególnych odcinkach specjalnych. Połowa z nich startowała w tym cyklu w poprzednich latach, i znajomość trasy bardzo pomaga.

Jakie są Wasze cele związane ze startami w tym roku?

Łukasz Włoch: Naszym podstawowym celem jest obecność na mecie każdego rajdu. To bardzo ważne, bo bez tego nie będziemy w stanie zdobywać doświadczenia tak szybko jakbyśmy tego sobie życzyli. Chcemy również walczyć o jak najwyższe pozycje, wybraliśmy ten cykl właśnie ze względu na jego silną obsadę i pomoc Opla czujemy się tam jak w dużym zespole fabrycznym. Za każdym razem kiedy przyjeżdżamy do Niemiec chcemy walczyć o pozycję na podium i taki jest nasz plan na kolejne rajdy w tegorocznym sezonie ADAC Opel Adam Cup, ale do tego potrzeba troszkę więcej szczęścia.

Załoga na trasieInformacja prasowa (moto)

Jesteście zadowoleni z Waszych dotychczasowych rezultatów?

ŁW: Nie możemy narzekać na naszą pozycję, ale podczas drugiej rundy nie ustrzegliśmy się też błędu, który przy tak wyrównanej i silnej stawce spowodował ogromne spadki w klasyfikacji pucharu. Jednak walcząc o czołowe lokaty musimy się liczyć i z tego typu ryzykiem. Ważne, aby w każdej, nawet najtrudniejszej, chwili zachować spokój i pokorę, która może nas zaprowadzić wysoko w tym sezonie. Dzięki naszej waleczności i skuteczności nie jesteśmy też anonimową załogą, a kibice i rywale wiedzą, że “Polak potrafi". My naszymi startami zamierzamy pokazać jak bardzo to stwierdzenie jest prawdziwe.

Kalendarz startów ADAC Opel Adam Cup 2015

1.         06./07.03. ADAC Saarland-Pfalz Rallye, St. Wendel

2.         17./18.04. ADAC Hessen-Rallye Vogelsberg, Schlitz

3.         15./16.05. S-DMV Thüringen Rallye, Pößneck

4.         07.-09.08. ADAC Cosmo Rallye Wartburg, Eisenach

5/6.      20.-23.08. ADAC Rallye Deutschland, Trier*

7.         04./05.09. ADAC Ostsee Rallye, Grömitz

8.         23./24.10. ADAC 3-Städte Rallye, Kirchham

*podwójna runda

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas