Japońskie youngtimery w dobrej cenie – te modele warto kupić

Toyota Celica VI
Toyota Celica VIInformacja prasowa (moto)

Japońskie youngtimery

Toyota Supra pojawia się w ogłoszeniach samochodów używanych równie rzadko, co Lexus SC 400. Najczęściej w sprzedaży na polskim rynku są dostępne modele z 1988 lub 1989 roku. Kosztują one około 20 tys. zł. Na rynku niemieckim tych samochodów jest znacznie więcej, ale ceny są zauważalnie wyższe. Czwarta generacja Supry napędzana jest trzylitrowym silnikiem występującym w dwóch wersjach – o mocy 223 KM i 280 KM. Japończycy mieli również w ofercie wersję eksportową, której motor generował 324 KM.
Toyota Supra pojawia się w ogłoszeniach samochodów używanych równie rzadko, co Lexus SC 400. Najczęściej w sprzedaży na polskim rynku są dostępne modele z 1988 lub 1989 roku. Kosztują one około 20 tys. zł. Na rynku niemieckim tych samochodów jest znacznie więcej, ale ceny są zauważalnie wyższe. Czwarta generacja Supry napędzana jest trzylitrowym silnikiem występującym w dwóch wersjach – o mocy 223 KM i 280 KM. Japończycy mieli również w ofercie wersję eksportową, której motor generował 324 KM. .
Toyota Celica VI produkowana był od 1993 roku, a ostatnie egzemplarze zjechały z taśmy produkcyjnej w 1999 roku. Auto oferowane było z silnikiem o pojemności dwóch litrów i mocy na poziomie 170 lub 175 KM – w zależności od wersji. W sprzedaży znalazł się również silnik o pojemności 1,8 litra i mocy 116 KM, natomiast najmocniejsza odmiana GT-Four oferująca napęd na cztery koła i moc rzędu 242 KM jest obecnie najczęściej poszukiwana przez kolekcjonerów. W Polsce ceny Toyoty Celiki zaczynają się od około 4 tys. zł. W tej cenie można stać się posiadaczem egzemplarza z najsłabszym silnikiem. Za wersję 175-konną trzeba zapłacić nieco więcej, bo około 7 – 10 tys. zł. Wersja GT-Four nie jest praktycznie dostępna na naszym rynku wtórnym, a jej ceny u naszych zachodnich sąsiadów zaczynają się od około 10 tys. euro.
Toyota Celica VI produkowana był od 1993 roku, a ostatnie egzemplarze zjechały z taśmy produkcyjnej w 1999 roku. Auto oferowane było z silnikiem o pojemności dwóch litrów i mocy na poziomie 170 lub 175 KM – w zależności od wersji. W sprzedaży znalazł się również silnik o pojemności 1,8 litra i mocy 116 KM, natomiast najmocniejsza odmiana GT-Four oferująca napęd na cztery koła i moc rzędu 242 KM jest obecnie najczęściej poszukiwana przez kolekcjonerów. W Polsce ceny Toyoty Celiki zaczynają się od około 4 tys. zł. W tej cenie można stać się posiadaczem egzemplarza z najsłabszym silnikiem. Za wersję 175-konną trzeba zapłacić nieco więcej, bo około 7 – 10 tys. zł. Wersja GT-Four nie jest praktycznie dostępna na naszym rynku wtórnym, a jej ceny u naszych zachodnich sąsiadów zaczynają się od około 10 tys. euro..
Model ten jest produkowany przez Nissana od 1957 roku, a na polskim rynku można znaleźć egzemplarze wyprodukowane na przełomie lat 90. i 2000 roku, czyli generacje R33 (1993 – 1999) oraz R34 (1999 – 2002). Również i ten model występuje niezwykle rzadko. Ceny zaczynają się od około 30 tys. zł, ale w większości przypadków oscylują w okolicach 50 – 70 tys. zł. W Niemczech ceny za Skyline osiągają bardzo podobne poziomy.
Model ten jest produkowany przez Nissana od 1957 roku, a na polskim rynku można znaleźć egzemplarze wyprodukowane na przełomie lat 90. i 2000 roku, czyli generacje R33 (1993 – 1999) oraz R34 (1999 – 2002). Również i ten model występuje niezwykle rzadko. Ceny zaczynają się od około 30 tys. zł, ale w większości przypadków oscylują w okolicach 50 – 70 tys. zł. W Niemczech ceny za Skyline osiągają bardzo podobne poziomy..
Lexus SC 400 stał się w swoim czasie największym rywalem Mercedesa SL, a jego stworzenie i zaprojektowanie linii nadwozia japoński producent powierzył centrum projektowemu Toyoty w Kalifornii. Pierwsza generacja Lexusa SC 400 została wyposażona w silnik V8 o pojemności czterech litrów i mocy 253 KM. Kupujący mogli wybrać odmianę SC 300 wyposażoną w mniejszą jednostkę o pojemności 3 litrów i mocy 228 KM. Na polskim rynku wtórnym model SC występuje w znikomych ilościach. Jego ceny oscylują w okolicach 30–35 tys. zł. Podobne ceny można znaleźć w niemieckich ogłoszeniach.
Lexus SC 400 stał się w swoim czasie największym rywalem Mercedesa SL, a jego stworzenie i zaprojektowanie linii nadwozia japoński producent powierzył centrum projektowemu Toyoty w Kalifornii. Pierwsza generacja Lexusa SC 400 została wyposażona w silnik V8 o pojemności czterech litrów i mocy 253 KM. Kupujący mogli wybrać odmianę SC 300 wyposażoną w mniejszą jednostkę o pojemności 3 litrów i mocy 228 KM. Na polskim rynku wtórnym model SC występuje w znikomych ilościach. Jego ceny oscylują w okolicach 30–35 tys. zł. Podobne ceny można znaleźć w niemieckich ogłoszeniach. .
Trzecia generacja tego modelu kosztuje na rynku wtórnym około 30 – 45 tys. zł, niestety występuje w niewielkich ilościach. O wiele więcej egzemplarzy wystawionych na sprzedaż można znaleźć na rynku niemieckim. Tam auta te kosztują średnio 30 proc. drożej. W japońskiej wersji Integry można znaleźć silniki 1,6 o mocy 105 i 120 KM, 1,8 o mocy 170 KM z automatyczną skrzynią biegów i 180 KM z przekładnią manualną, a od 1995 roku w ofercie pojawił się silnik 1,8 o mocy 200 KM. Na rynku europejskim samochód występował w oficjalnej sieci sprzedaży tylko jako hatchback i wyposażony był w silnik 1,8 o mocy 190 KM.
Trzecia generacja tego modelu kosztuje na rynku wtórnym około 30 – 45 tys. zł, niestety występuje w niewielkich ilościach. O wiele więcej egzemplarzy wystawionych na sprzedaż można znaleźć na rynku niemieckim. Tam auta te kosztują średnio 30 proc. drożej. W japońskiej wersji Integry można znaleźć silniki 1,6 o mocy 105 i 120 KM, 1,8 o mocy 170 KM z automatyczną skrzynią biegów i 180 KM z przekładnią manualną, a od 1995 roku w ofercie pojawił się silnik 1,8 o mocy 200 KM. Na rynku europejskim samochód występował w oficjalnej sieci sprzedaży tylko jako hatchback i wyposażony był w silnik 1,8 o mocy 190 KM. .
.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?