Japońskie auta drogie w serwisie? To niekoniecznie!

Samochody japońskich marek cieszą się w Polsce zasłużoną renomą pojazdów bezawaryjnych. Część potencjalnych nabywców zniechęcają jednak ewentualne wysokie koszty związane z serwisem.

Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASXINTERIA.PL

Powszechna opinia głosi, że auta pokroju Mitsubishi niemal zupełnie się nie psują, ale gdy już dojdzie do awarii, koszty usunięcia usterek mogą być ogromne. Kłam takiemu twierdzeniu zadaje chociażby Mitsubishi ASX z silnikiem wysokoprężnym.

Kompaktowy model zadebiutował w europejskich salonach w 2010 roku. W ostatnim czasie ASX doczekał się jednak kilku ważnych zmian. Pod maskę trafił np. nowy wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l. Jednostka nie do końca może pochwalić się jednak japońskim rodowodem. Z punktu widzenia europejskiego nabywcy oznacza to jednak same plusy!

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL
Mitsubishi ASXINTERIA.PL

Nowy silnik - 1.6 DiD - rozwija moc 114 KM (przy 3600 tys. obr./min) i dysponuje - oferowanym już przy 1750 obr./min - momentem obrotowym 270 Nm. To wystarcza, by samochód osiągał setkę w 11,5 s i rozpędzał się do prędkości maksymalnej 180 km/h. Dane te nie robią może szczególnie dużego wrażenia, ale trzeba przyznać, że subiektywne odczucia z jazdy (głównie za sprawą nisko położonego momentu obrotowego) są znacznie lepsze, niż sugerują to suche liczby. Pozytywne zaskoczenie czeka nas również przy dystrybutorze. Jeśli wierzyć danym producenta średnie zużycie paliwa wynosić ma zaledwie 5 l/100 km. Nawet trwoniąc czas w miejskich korkach - co potwierdzają nasze testy drogowe - ASX z silnikiem Diesla rzadko kiedy zużywał więcej niż 6 l/100 km! Oznacza to, że w trasie, zbiornik paliwa o pojemności 60 l, bez żadnych problemów, pozwoli nam pokonać dystans ponad tysiąca km.

W jaki sposób Japończykom udało się osiągnąć takie wyniki? Skorzystali z doświadczenia jednego z największych producentów diesli na świecie - koncernu PSA. Pracująca pod maską jednostka 1.6 DiD ma pojemność 1590 ccm i pochodzi z palety marek Citroen i Peugeot. Mówiąc krótko - to ceniony z uwagi na wysoką kulturę pracy i niskie zużycie paliwa popularny motor 1.6 HDI. Z punktu widzenia nabywcy to dobra wiadomość. Jednostka znana jest z niskiej usterkowości i stosunkowo prostej budowy. Jej popularność sprawia, że gdy - po latach - pojawią się pierwsze niedomagania związane z intensywną eksploatacją naprawy podejmie się każdy warsztat! Przy zakupie nie trzeba więc obawiać się zaporowych cen związanych z obsługą serwisową. 

Mitsubishi ASX 2017

Mitsubishi ASX 2017 
Mitsubishi ASX 2017 
Mitsubishi ASX 2017 
Mitsubishi ASX 2017 
Mitsubishi ASX 2017 
Mitsubishi ASX 2017 
Mitsubishi ASX 2017 
Mitsubishi ASX 2017 
Mitsubishi ASX 2017 
Mitsubishi ASX 2017 
Mitsubishi ASX 2017 
Mitsubishi ASX 2017 

Obecnie, biorąc pod uwagę promocję na "model roku 2016", ceny wysokoprężnego Mitsubishi ASX z silnikiem Diesla startują z pułapu 95 990 zł. Auto oferowane jest z pakietem wyposażenia Invite. W jego skład wchodzi m.in. klimatyzacja, czujniki parkowania z tyłu, tempomat czy system audio ze złączem USB i sześcioma głośnikami. Standardem są też chociażby aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali, skórzane obszycia kierownicy i gałki zmiany biegów czy chromowane dodatki (ramki szyb, osłona chłodnicy, klamki wewnętrzne i końcówka wydechu). 

Anna Cieślak i jej białe Mitsubishi ASX

Anna Cieślak i jej biały ASX 
Anna Cieślak i jej biały ASX 
Anna Cieślak i jej biały ASX 
Anna Cieślak i jej biały ASX 
Anna Cieślak i jej biały ASX 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas