Jankes w Europie

"Wyłupiaste" oczy i potężny, siedmiosegmentowy grill to dwa charakterystyczne elementy rozpoznawcze jeepa cherokee. Nawet największy samochodowy dyletant rozpozna pojazd z daleka i nie będzie miał wątpliwości co do tego, że ma do czynienia z legendarnym pogromcą bezdroży made in USA. Tutaj foto-galeria jeepa cherokee.

article cover
INTERIA.PL

Z tą wyższością jeepa nad bezdrożami nie jest chyba do końca tak różowo. Znawcy tematu twierdzą, że cherokee tak naprawdę stworzony został, podobnie jak wielu jego konkurentów, do bezproblemowego poruszania się po dziurawych i wyboistych drogach asfaltowych lub co najwyżej bocznych, stanowiących dojazd do wiejskiej posiadłości dróżek żwirowych, a gór, dolin i bagien, które zwykło się uważać za prawdziwy poligon dla najlepszych terenowców świata, cherokee raczej unika.

Tak czy inaczej jedno jest pewne. Jeep to samochód łączący wysoki komfort podróży z możliwością łatwego pokonywania niezbyt zróżnicowanego pod względem konfiguracji terenu. Stylizacja samochodu może się podobać. Wspomniane okrągłe reflektory, harmonijnie współgrający z nimi grill, uwypuklone, "mięsiste" nadkola błotników, wreszcie wyważone proporcje bryły nadwozia robią wrażenie. Osadzone na klapie tylnych drzwi koło zapasowe to rozwiązanie typowe dla pojazdów terenowych. Drzwi otwierają się szeroko na bok, tylna szyba, po naciśnięciu guzika pilota, do góry.

Kokpit jeepa jest nie tylko przestronny, ale także dobrze wyposażony. Standardowo w wersji przez nas testowanej (z silnikiem 3.7 V6) znalazły się: elektrycznie przesuwane i podgrzewane fotele, wspomaganie układu kierowniczego, radioodtwarzacz, centralny zamek, elektrycznie regulowane lusterka boczne, klimatyzacja. Do tego: ABS, EBD, relingi dachowe, aluminiowe felgi. Również standardowo: napęd 4 x 4 oraz automatyczna skrzynia biegów.

Fantastyczne wrażenie robi silnik jeepa. Ta potężna, benzynowa, sześciocylindrowa, dwunastozaworowa jednostka napędowa o pojemności skokowej 3701 cm sześc. osiąga maksymalną moc 211 KM przy 5200 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 312 Nm przy 3800 obr./min. Dzięki niej ważący dwie tony jeep cherokee do stu kilometrów na godzinę rozpędza się w czasie 10,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 185 km/godz. Wszysto zaś przy średnim zużyciu 12,9 litra benzyny na sto. Cena samochodu: 125 tysięcy złotych.

Rywale

Opisywany przez nas jeep cherokee ma w swoim przedziale segmentowym kilku groźnych rywali. Na przykład mitsubishi pajero 3.5 V6 czy land-rovera discovery 4.0 V8. Oba te pojazdy dysponują zaawansowaną techniką, która ułatwia im poruszanie się w terenie (m.in. napęd na wszystkie cztery koła).

Discovery to samochód, podobnie jak jeep, nieomal kultowy. Jego najnowsza wersja ma bogate wyposażenie seryjne i jest połączeniem samochodu terenowego z samochodem luksusowym. Pod maską land-rovera discovery zamontowano olbrzymi, ośmiocylindrowy silnik w układzie V o pojemności skokowej 3947 cm sześc., maksymalnej mocy 185 KM przy 4750 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm przy 2600 obr./min. Cena auta: 164 tysiące złotych.

Mitsubishi pajero nie cieszy się wprawdzie tak wielką estymą jak jeep czy land-rover, ale jest równie dobrym samochodem jak jego kultowi rywale. Posiada bardzo bogate wyposażenie seryjne oraz trzyipółlitrowy silnik pod maską. Jest to jednostka napędowa o pojemności skokowej 3497 cm sześc., maksymalnej mocy 202 KM przy 5000 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 318 Nm przy 4000 obr./min. Cena samochodu: 181 tysięcy złotych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas