Jaguar XJR - limuzyna na tor
W Nowym Jorku debiutuje Jaguar XJR - najmocniejsza odmiana XJ-a, zasilana doładowanym silnikiem 5.0 V8 o mocy 550 KM.
Nowy Jaguar XJR rzuca rękawicę najmocniejszej Panamerze Turbo S (550 KM), a także Audi S8 (520 KM) i Mercedesowi S 63 AMG (544 KM).
Jaguar XJR
Jaguar XJR
Do napędu brytyjskiej limuzyny służy doładowany mechanicznie, 5-litrowy silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Generuje on moc 550 KM przy 6500 obr./min i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 2500-5500 obr./min. Ten ostatni trafia na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu oraz aktywnego, tylnego dyferencjału z elektronicznym sterowaniem. Skrzynia została wyposażona w czujnik przeciążeń bocznych, zapobiegający niepotrzebnej ingerencji podczas agresywnej jazdy krętą drogą.
XJR osiąga "setkę" w ciągu 4,6 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 280 km/h. O niższy apetyt dba seryjny układ start/stop. Średnie zużycie paliwa wynosi według Jaguara 11,6 l/100 km.
Do możliwości układu napędowego dostosowano zestrojenie zawieszenia z selektywnym systemem tłumienia oraz wydajność hamulców, zaopatrzonych w 380-milimetrowe tarcze z przodu i 376-milimetrowe z tyłu.
Od słabszych braci XJR różni się 20-calowymi, kutymi obręczami, spojlerami zderzaków, czarnym wypełnieniem wlotu powietrza i dodatkowym spojlerem tylnej klapy. W kabinie - sportowe fotele obszyte anilinową skórą oraz audio Meridian z 18 głośnikami o łącznej mocy 825 watów. Model dostępny jest w wersji ze standardowym lub przedłużanym rozstawem osi.
msob