Honda Micro Commuter Prototype

Micro Commuter Prototype to według Hondy miejski pojazd przyszłości. Mieści dwie lub trzy osoby, ma elektryczny silnik, a jego baterie wystarczą na pokonanie 60 km.

Honda Micro Commuter Prototype
Honda Micro Commuter PrototypeHonda
Nowy prototyp Hondy to rozwnięcie modelu Micro Commuter Concept z 2011 r.Honda

Prototyp powstał z uwzględnieniem wytycznych japońskiego Ministerstwa Środowiska, Transportu i Turystyki oraz europejskich przepisów dla pojazdów kategorii L7 (o masie własnej poniżej 400 kg z wyłączeniem akumulatora i mocy poniżej 15 kW). Jego nadwozie mierzy 2,5 m długości, 1,25 m szerokości i 1,45 m wysokości.

Micro Commuter Prototype ma przede wszystkim służyć do codziennych dojazdów do pracy i szkoły, a także do doręczania przesyłek na terenie miasta. Jego wnętrze mieści kierowcę i dwójkę dzieci lub - po wymianie tylnego siedzenia - kierowcę i dorosłego pasażera. Miejsce tradycyjnych wskaźników zajęła stacja dokująca dla należącego do właściciela Hondy tabletu, który przyjmuje funkcje prędkościomierza, nawigacji, systemu audio i kamery cofania. Baterie tabletu można ładować z wykorzystaniem ogniw słonecznych zamontowanych na dachu. Obecnie Honda pracuje nad ogniwami, które wygenerują także energię służącą do napędzania samochodu.

Honda Micro Commuter PrototypeHonda

Do napędu Micro Commuter Prototype służy elektryczny silnik o mocy 20,4 KM, zamontowany wraz z bateriami litowo-jonowymi nad tylną osią. Prędkość maksymalna wynosi 80 km/h, a zasięg - około 60 km. "Tankowanie" baterii z tradycyjnego gniazdka trwa niecałe trzy godziny.Testy elektrycznego malucha rozpoczną się w Japonii w 2013 roku.

Honda Micro Commuter PrototypeHonda

Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas