Hiszpanie kłamali! Oświadczenie Volkswagena ws. Kubicy!
Hiszpańskie doniesienia o rzekomym proteście złożonym przez Volkswagena w sprawie przeróbek samochodu Roberta Kubicy okazały się wyssane z palca.
Przypomnijmy, że w piątek ogłoszono, że w przyszłym roku Robert Kubica będzie startował w całym cyklu mistrzostwa świata Fordem Fiestą WRC.
Samochód - podobnie jak wcześniej Citroen - miał być dostosowany do potrzeb Kubicy, który nie może zmieniać biegów lewarkiem z powodu problemów z prawą ręką. Z tego powodu w aucie Polaka zmiany przełożeń dokonuje się lewą łopatką przy kierownicy, a cały mechanizm jest tak skonstruowany by nie dawał korzyści czasowych.
Tymczasem hiszpański AS w sobotę poinformował, że to rozwiązanie - na które w tym sezonie wyraziła zgodę FIA - zostało oprotestowano przez zespół Volkswagena, w barwach którego jeździ obecny mistrz świata, Sebastien Ogier. W internecie na niemiecką firmę zostało wylane wiadro pomyj, tymczasem okazuje się, że żadnego protestu nie było, a cała sprawa została wymyślona przez hiszpańskiego dziennikarza...
A oto treść oficjalnego oświadczenia niemieckiego zespołu:
Volkswagen Motorsport z radością przyjął informację o starcie Roberta Kubicy w 2014 roku w serii Rajdowych Mistrzostw Świata i w żadnym momencie nie sprzeciwiał się jego udziałowi w tej serii. Informacje sugerujące krytykę lub protest, który miał zostać złożony na łopatki, których Robert Kubica używa do zmiany biegów, są nieprawdziwe i całkowicie bezpodstawne.
Specjalne zezwolenie na modyfikacje w samochodzie Roberta Kubicy było omawiane podczas telekonferencji w dniu 20.11.2013 roku, w której uczestniczyli przedstawiciele Citroena , M-Sport i Volkswagena. Wszyscy się zgodzili, że Robert Kubica, niezależnie od tego jakim samochodem będzie jeździł w 2014 roku, będzie mógł korzystać ze zmodyfikowanego systemu zmiany biegów z manetkami w kierownicy oraz zmienionego systemu sterowania hamulcem ręcznym. Ustalono, że M-Sport (zespół, który przygotowuje samochód dla Roberta Kubicy w 2014 roku) wyjaśni i omówi wspomagające modyfikacje z FIA, aby zapewnić, że ułatwią one Robertowi Kubicy tylko prowadzenie samochodu i nie będą wpływały na poprawę wydajności podzespołów w stosunku do konwencjonalnych elementów, używanych przez wszystkich pozostałych kierowców.
W dniu 25.11.2013 r. specjalne pozwolenie zostało przyjęte w głosowaniu jednogłośnie przez komisję WRC, w której skład wchodzą również przedstawiciele producentów.