Historia Fiata 126p. Najmłodszy Maluch skończył 21 lat!

Polski Fiat 126p
Polski Fiat 126pInformacja prasowa (moto)
Fiat 126p
Fiat 126pInformacja prasowa (moto)
Fiat 126p
Fiat 126pInformacja prasowa (moto)

Historia Fiata 126

.
.
.
.
.
.
.
.
Fiat 126p Bis
Fiat 126p BisInformacja prasowa (moto)
Fiat 126p Bis
Fiat 126p BisInformacja prasowa (moto)

Fiat 126p - 40 lat minęło

Po lewej: dźwignia obsługi ssania. Po prawej: włącznik rozrusznika.
Po lewej: dźwignia obsługi ssania. Po prawej: włącznik rozrusznika.Motor
O dziwo, z tyłu da się siedzieć. Nawet wsiadanie nie jest nazbyt trudne.
O dziwo, z tyłu da się siedzieć. Nawet wsiadanie nie jest nazbyt trudne.Motor
W najmniejszym stopniu nie wpływa na polepszenie chłodzenia. Gdyby tak było, włoscy inżynierowie inaczej zaprojektowaliby nadwozie.
W najmniejszym stopniu nie wpływa na polepszenie chłodzenia. Gdyby tak było, włoscy inżynierowie inaczej zaprojektowaliby nadwozie.Motor
Nawiew – niezbyt skuteczny, za to niesłychanie prosty w obsłudze.
Nawiew – niezbyt skuteczny, za to niesłychanie prosty w obsłudze.Motor
Miękki, czarny skaj przykleja się do ciała. Brak zagłówków to norma lat 70.
Miękki, czarny skaj przykleja się do ciała. Brak zagłówków to norma lat 70.Motor
Bagażnik jest żenująco mały. Koło zapasowe to rodzaj „buforu” w razie kolizji.
Bagażnik jest żenująco mały. Koło zapasowe to rodzaj „buforu” w razie kolizji.Motor
Książka napraw i zestaw narzędzi to absolutnie nieodzowne wyposażenie kierowcy 126p.
Książka napraw i zestaw narzędzi to absolutnie nieodzowne wyposażenie kierowcy 126p.Motor
Dwucylindrowy silnik ma tłoki chodzące współbieżnie, stąd dość mocno podskakuje i szybko zużywa swój gumowy tłumik drgań (na fot. pośrodku).
Dwucylindrowy silnik ma tłoki chodzące współbieżnie, stąd dość mocno podskakuje i szybko zużywa swój gumowy tłumik drgań (na fot. pośrodku).Motor
Początkowo prędkościomierz był wyskalowany do 130 km/h, potem do 140 km/h.
Początkowo prędkościomierz był wyskalowany do 130 km/h, potem do 140 km/h.Motor
Deska rozdzielcza wersji po liftingu zyskała miejsce na radio. Przesiadanie się z lewej na prawą stronę to łatwizna.
Deska rozdzielcza wersji po liftingu zyskała miejsce na radio. Przesiadanie się z lewej na prawą stronę to łatwizna.Motor
Lusterko kierowca musiał zamontować sobie sam – fabrycznie go nie było.
Lusterko kierowca musiał zamontować sobie sam – fabrycznie go nie było.Motor
Fiat 126p (1977-1982)
Fiat 126p (1977-1982)Motor
Maluch w mieście budzi sprzeczne reakcje: albo sympatię, albo (niestety, częściej) agresję innych kierowców, którzy traktują go jako przeszkodę, uznając, że zbytecznie spowalnia ruch drogowy.
Maluch w mieście budzi sprzeczne reakcje: albo sympatię, albo (niestety, częściej) agresję innych kierowców, którzy traktują go jako przeszkodę, uznając, że zbytecznie spowalnia ruch drogowy.Motor
Modne w latach 80. jeżdżenie latem z otwartą tylną klapą ma tylko jedną zaletę: obniża hałaśliwość.
Modne w latach 80. jeżdżenie latem z otwartą tylną klapą ma tylko jedną zaletę: obniża hałaśliwość.Motor