GSX- R4: samochód czy motocykl?
Suzuki jest jedną z nielicznych na świecie firm produkujących zarówno samochody jak i motocykle. Nie dziwi więc fakt, że podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem firma ta zaprezentowała samochód, który w wielu elementach przypomina ... motocykl. Roadster GSX- R4 bo o nim tu mowa jest lekkim autem sportowym o bardzo interesującej stylistyce. Pojazd ten napędzany jest silnikiem... motocyklowym, pochodzącym z Hayabusa GSX-1300 R (stąd oznaczenie GSX w nazwie). Tutaj fotogaleria suzuki GSX R-4.
Hayabusa zaś, to najmocniejszy motocykl Suzuki ? pierwszy na świecie produkowany seryjnie, który osiąga szybkość ponad 300 km/h.
Według technologii stosowanej w motocyklach i od lat sprawdzającej się w najszybszych jednośladach skonstruowano również lekką, bardzo sztywną ramę, na której została zamontowana niekonwencjonalna karoseria Roadstera.
Zastosowany w nim silnik jest praktycznie identyczny z montowanym w Hayabusa (przeróbki dotyczą głównie innego sposobu zawieszenia w ramie samochodu): 4-cylindrowy, 16-zaworowy o mocy 129 kW (175 KM) przy 9800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 138 Nm/7000, 6-biegowa skrzynia sekwencyjna, ciężar 640 kg. Auto z tym napędem osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Ogumienie: przód 185/45 R20, tył 195/45 R20. Hamulce tarczowe z przodu i z tylu.
Roadster GSX- R4 jest na razie pojazdem koncepcyjnym. Być może w przyszłości będzie produkowany w krótkich seriach. Czy znalazłby wielu chętnych?