Grosjean zawdzięcza pracę w Lotus-Renault sponsorowi

Romain Grosjean, który podpisał kontrakt z teamem Lotus-Renault na starty w mistrzostwach świata Formuły 1 w 2012 roku, powrót do cyklu Grand Prix zawdzięcza wsparciu narodowego koncernu paliwowego Total. Francuz zastąpił Roberta Kubicę.

Romain Grosjean w 2009 roku był kierowcą testowym Renault
Romain Grosjean w 2009 roku był kierowcą testowym RenaultAFP

Będzie on partnerem pozyskanego niedawno mistrza świata z 2007 roku Fina Kimiego Raeikkoenena, startującego przez dwa ostatnie lata w rajdach samochodowych. Zawdzięcza to wsparciu koncernu Total, który taki warunek postawił w negocjacjach przy przedłużeniu umowy sponsorskiej z zespołem należącym obecnie w stu procentach do luksemburskiej grupy finansowej Genii. Natomiast silniki dostarcza firma Renault.

W tym sezonie w stawce 24 kierowców nie znalazł się ani jeden reprezentant Francji. Być może w przyszłorocznych MŚ będzie ich dwóch, bowiem Marusia-Cosworth niedawno poinformowała o zatrudnieniu debiutanta Charlesa Pica. Jego posada nie jest jeszcze pewna.

Po skompletowaniu całkowicie nowego składu przez Lotus-Renault, można się spodziewać, że rosyjscy właściciele Marusi poważnie rozważają ściągnięcie Pietrowa, który jest obecnie jedynym Rosjaninem w cyklu. Pierwszym kierowcą tej ekipy jest Niemiec Timo Glock.

Grosjean ma za sobą jeden sezon w Formule 1, do której trafił w 2008 roku jako zawodnik testowy Renault. W tym teamie zastąpił w połowie 2009 r. Brazylijczyka Nelsona Piqueta juniora od Grand Prix Europy. Wystartował siedem razy, do zamykającej rywalizację GP Abu Zabi; jego najlepszym wynikiem było 13. miejsce w GP Brazylii.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas