Gorsza sprzedaż, wynik - zwolnienia

Wciąż spada sprzedaż samochodów w Polsce. Np. w sierpniu nabywców znalazło jedynie 25.966 samochodów (w lipcu 2000 r. 42.392) co oznacza 38,75 procentowy spadek w porównaniu do roku ubiegłego. Tak dramatyczne rezultaty mogą doprowadzić do zwolnień pracowników u krajowych producentów pojazdów. Bo właśnie oni tracą na krajowym rynku najwięcej (sprzedali oni w ubiegłym miesiącu zaledwie 9.420 aut przy 12.455 w czerwcu br.). W porównaniu do lipca ubiegłego roku to spadek aż o ponad 65 procent!

Przykładem niech będzie Fiat wciąż lider sprzedaży - ale na coraz niższym poziomie - polskiego rynku motoryzacyjnego. Włoski koncern stracił w porównaniu do 2000 roku 38,48%. I prawdopodobnie dlatego w zakładach Fiata auto Poland szykują się redukcja zatrudnienia. Jak się dowiadujemy nieoficjalnie pracę może stracić nawet kilkuset pracowników polskiej filii Fiata. Szczegóły zwolnień mają być znane w połowie września br.

Tymczasem od 1 października nastąpi zmiana na stanowisku dyrektora handlowego Fiata Auto Poland. Dotychczasowy szef handlowy Dario Fabro wraca do centrali Fiata w Turynie. Jego stanowisko obejmie Jose Ramon Soriano Rauco, który wcześniej pracował dla Forda (był m.in. dyrektorem produkcji i sprzedaży Ford Espana oraz dyrektorem marketingu w dziale samochodów dostawczych Ford Europa w Wielkiej Brytanii) i Jaguara, w którym był dyrektorem generalnym filii w Hiszpanii. W 2000 roku przeszedł do grupy Fiata. Przed objęciem stanowiska w Polsce był dyrektorem handlowym Fiat Auto Argentina

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas