Golf wyprzedził Garbusa
Volkswagen świętuje dziś bardzo ważny moment w swojej hostorii - z taśmy produkcyjnej w Wolfsburgu zjechał 21,517,415 Golf. Oznacza to, że liczba wyprodukowanych Golfów przerosła wartość oryginalnego Beetle'a, czyli garbusa, który wciąż jeszcze powstaje w Meksyku. Ceremonię uczczenia tego momentu poprowadził prezes zarządu Volkswagen AG, dr. Bernd Pischetsrieder w obecności wielu polityków, członków zarządu i pracowników fabryki.

Minęło już 28 lat odkąd pierwszy Volkswagen Golf opuścił taśmę produkcyjną w zakładach w Wolfsburgu. Od samego początku auto zyskało dużą popularność i stało się najchętniej kupowanym modelem w Niemczech, a od 1985 roku już w całej Europie Zachodniej. Dziś produkowana jest już czwarta generacja Golfa, która wciąż pozostaje głównym rywalem dla wielu nowości na rynku kompaktowych pojazdów.

Produkcją Golfa zajmuje się obecnie sześć zakładów na świecie: w Niemczech, w Południowej Afryce, w Belgii, na Słowacji i w Brazylii. Odpowiedzialnych jest za to ponad 40 tysięcy pracowników. Nie ma się co dziwić - Golf to najważniejszy model w ofercie VW.
Pojazd o numerze produkcyjnym 21,517,415 to wersja z silnikiem V5 z pomalowanym na srebrno lakierem. W jego wyposażeniu znalazł się elektroniczny system kontrolowania klimatyzacji oraz czujniki parkowania. Jego nowym właścicielem będzie prywatna osoba z Hamburga.
Kamienie milowe Volkswagena Golfa:
Maj/czerwiec 1974 r.: międzynarodowa prezentacja Golfa