Geely stawia na prostotę. Prezentuje nowe logo
Chiński producent samochodów Geely postawił na prostotę. Nowe logo marki, które zostało zaprezentowane porzuca trójwymiarową estetykę i zróżnicowaną kolorystykę na rzecz płaskiego jednobarwnego znaku.
Geely pokazało nowe, uproszczone logo
Chiński producent samochodów Gelly zaprezentował właśnie swoje nowe logo. Nie jest to jednak rewolucja, a ewolucja. Nowe logo ewidentnie nawiązuje do odchodzącego znaku, nazywanego "Innovative Geely 4.0". W porównaniu do niego nowy znak jest jednak znacznie prostszy. Samochody marki Geely ciągle będzie zdobić tarcza podzielona na sześć części. Nie będą one jednak w żaden sposób połączone. Przypominają położone obok siebie elementy. Zrezygnowano również ze zróżnicowanej kolorystyki i trójwymiarowości. Nowy znak jest płaski i jednokolorowy.
Firma zapowiedziała, że nowe logo stanowi pierwszy krok w dążeniach do stworzenia inteligentniejszych i bardziej zaawansowanych technologicznie produktów dla swoich klientów. "Nasz nowy rozdział zaczyna się tutaj" - dodano.
Uproszczone logo Geely to nie nowość
Coraz prostsze logo nie jest nowością w świecie motoryzacji. Przybywa producentów, którzy decydują się na takie kroki. Przykładem może być Audi, które zaprezentowało uproszczone logo w listopadzie 2022 roku, a pierwszym modelem, na którym zagościło jest Audi Q8 e-tron. Nowe, uproszczone logo ma wprowadzić w przyszłym roku także Skoda.
Geely dostarczy platformy do Izery
Geely to chiński producent samochodów elektrycznych. Do Geely Holding Group należy blisko 20 marek motoryzacyjnych, w tym także te z Europy. Do Chińczyków należy Volvo, które w 2010 roku zostało wykupione od dotychczasowego właściciela - Forda. Grupa jest także właścicielem Lotusa i ma udziały w koncernie Daimler. Obecnie jest największą prywatną chińską grupą motoryzacyjną.
Działalność grupy Geely ma także polski akcent. W połowie listopada ogłoszono, że dostawcą platformy do Izery, czyli polskiego samochodu elektrycznego będzie właśnie Geely Holding Group. Izera ma powstawać na modularnej platformie SEA, która pozwoli na dostosowanie jej do modeli różnych wielkości. Pierwszym autem ma być SUV, a następnie dołączyć mają do niego nadwozia kombi i hatchback.
***