Frankfurt 2013 - hybrydowy Range Rover i Range Rover Sport

Nabywcy samochodów luksusowych rzadko zwracają uwagę na zużycie paliwa, ale coraz częściej biorą pod uwagę aspekty "ekologiczne" - jazda hybrydą zwyczajnie jest w dobrym tonie.

Świadomy tego Land Rover prezentuje Range Rovera i Range Rovera Sport z napędem hybrydowym. W obu przypadkach składa się on z 3-litrowego turbodiesla o mocy , 8-biegowego automatu ZF oraz jednostki elektrycznej o mocy 48 KM i 170 Nm momentu obrotowego. Brytyjczycy podkreślają, że masa dodatkowych komponentów - w tym motoru elektrycznego oraz baterii litowo-jonowych - nie przekracza 120 kg. Zamontowane pod podłogą akumulatory nie ograniczają miejsca dla pasażerów ani na bagaż. Przed uszkodzeniami chroni je obudowa ze stali borowej.

Łącznie, zespół napędowy osiąga moc 340 KM przy 4000 obr./min i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1500-3000 obr./min.

Reklama

Hybrydowy Range Rover przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,9 s i rozwija prędkość maksymalną 218 km/h; w przypadku Range Rovera Sport wartości te wynoszą, odpowiednio, 6,7 s oraz 225 km/h.

Oba auta mogą pokonać dystans około 1,6 km wyłącznie przy użyciu jednostki elektrycznej. Ich prędkość jest wówczas ograniczona do 48 km/h. Według Land Rovera każdy z modeli zużywa średnio 6,4 l/100 km.

Hybrydowe odmiany Range Rovera i Range Rovera Sport czeka teraz misja specjalna. Trzy egzemplarze modeli zademonstrują swoje możliwości w trakcie wyprawy z siedziby marki w brytyjskim Solihull do Bombaju w Indiach, gdzie znajduje się centrala koncernu Tata, właściciela Land Rovera. Samochody mają pokonać trasę liczącą 16 tys. km, która częściowo pokrywa się z legendarnym jedwabnym szlakiem i wiedzie przez 12 krajów. Do Bombaju planują dotrzeć 15 października br.

W Europie hybrydowego Range Rovera i Range Rovera Sport można zamawiać od 10 września br. Pierwsze auta trafią do klientów na początku 2014 r.

msob

Range Rover TDV6 Vogue - test

Range Rover Sport - najszybszy w historii

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy