Frankfurt 2013 - Audi A8 po liftingu

Dyskretne poprawki stylistyczne, mocniejsze i bardziej oszczędne silniki oraz innowacyjne oświetlenie - oto lifting A-ósemki w skrócie.

Największą nowością A8 po liftingu są opcjonalne reflektory Matrix LED.
Największą nowością A8 po liftingu są opcjonalne reflektory Matrix LED.Audi
Audi A8 (D4) sprzed liftinguAudi

Trzecia generacja flagowego Audi (oznaczenie D4) zadebiutowała jesienią 2009 roku, a dzisiaj należy obok Jaguara XJ (również z 2009 roku) do najstarszych przedstawicieli segmentu limuzyn. BMW odświeżyło w ubiegłym roku swoją "siódemkę", Lexus gruntownie zmodernizował LS-a, Mercedes rozkręca właśnie produkcję nowej "eski", a na rynku północnoamerykańskim o klientów skutecznie walczy również elektryczna Tesla S.

Wizytówką Audi pozostaje aluminiowe nadwozie, za sprawą którego wariant 3.0 TFSI z krótkim rozstawem osi waży jedynie 1830 kg - to rekord wśród limuzyn z napędem na obie osie.

Wymiary karoserii A8 pozostały bez zmian (514 cm długości, 195 cm szerokości i 146 cm wysokości oraz 299-centymetrowy rozstaw osi; przedłużona wersja L ma dodatkowe 13 cm między osiami), subtelnie zmieniła się natomiast stylistyka przedniego i tylnego pasa. Osłona chłodnicy ma teraz podcięte rogi, dolny wlot powietrza zyskał chromowane obramowanie, a kształt lamp nawiązuje do tego z mniejszych modeli Audi. We wnętrzu tych ostatnich kryją się innowacyjne reflektory Matrix LED - każdy z nich składa się z 25 diod, sterowanych osobno w zależności od sytuacji na drodze. System korzysta nie tylko z informacji zbieranych przez czujniki, ale również z danych nawigacyjnych, np. o profilu zakrętów.

Na szczególną uwagę zasługują diodowe kierunkowskazy, które po włączeniu nie zapalają się od razu w całości, ale punkt po punkcie, w bardzo krótkich odstępach. Następnie świecą wszystkie, po czym są wygaszane i cykl zaczyna się od nowa.

Audi A8 po liftingu

Frankfurt 2013 - Audi A8 po liftingu (czytaj więcej)

Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi
Audi A8 po liftingu (2014)Audi

Z tyłu rzucają się w oczy nowe lampy przedzielone chromowaną listwą, która poszerza optycznie karoserię A8, podobnie jak wpuszczone w zderzak rury wydechowe o trapezoidalnej formie. Nowe są także obręcze kół o średnicy do 21 cali oraz polerowane obramowanie szyb. Dodatkowo, w ramach modernizacji inżynierowie Audi dodatkowo poprawili wygłuszenie kabiny.

Do napędu odnowionego Audi A8 posłużą m.in. dwie jednostki benzynowe (doładowana mechanicznie V-szóstka 3.0 TFSI o mocy 310 zamiast dotychczasowych 290 KM i silnik V8 biturbo 4.0 TFSI o mocy 435 zamiast 420 KM) oraz dwa dwie wysokoprężne (3.0 TDI V6 o mocy 258 zamiast 250 KM i 4.2 TDI V8 o mocy 385 zamiast 350 KM). Każda z nich legitymuje się teraz lepszymi osiągami przy nieco niższym zużyciu paliwa. Najmocniejsze A8 z 435-konnym silnikiem benzynowym rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 4,5 s, a najbardziej oszczędny wariant 3.0 TDI ma średnio zużywać jedynie 5,9 l/100 km.

Audi A8L (2014)

Frankfurt 2013 - Audi A8 po liftingu (czytaj więcej)

Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi
Audi A8LAudi

W ofercie nie zabraknie również wersji W12 z 12-cylindrową jednostką w układzie W o pojemności 6,3 litra i mocy 500 KM. Kolejna pozycja to sportowe S8 z silnikiem V8 biturbo o pojemności 4 litrów i mocy 520 KM, które na sprint do "setki" potrzebuje zaledwie 4,2 s. Ostatni w gamie model - A8 hybrid - napędzany jest układem hybrydowym z benzynowym motorem 2.0 TFSI i jednostką elektryczną o łącznej mocy 245 KM. Według Audi zużywa on średnio 6,3 l/100 km.

O niższy apetyt w wypadku benzynowych odmian V8 i W12 dba system odłączania połowy cylindrów (COD) podczas jazdy z niewielkim obciążeniem. Standardem dla wszystkich wersji napędowych jest 8-biegowy automat tiptronic oraz napęd na obie osie quattro.

Audi S8 (2014)

Frankfurt 2013 - Audi A8 po liftingu (czytaj więcej)

Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi
Audi S8Audi

Audi A8 po liftingu pojawi się w niemieckich salonach sprzedaży w listopadzie br.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas