Ford największym amerykańskim producentem samochodów
Ford drugi miesiąc z rzędu był najlepiej sprzedającą się marką samochodów w Stanach Zjednoczonych. Październik był też rekordowym miesiącem dla sprzedaży samochodów zelektryfikowanych Forda.
Ford cały czas rozwija sprzedaż osobom indywidualnym. Względem września 2021 r. wzrosła ona o 16,2%, co stanowi wzrost o 1,6 punktu procentowego w całkowitej sprzedaży marki.
Co niezwykle istotne, w obecnych realiach dostępności części (kryzys półprzewodnikowy), Ford na koniec października miał 243 tysiące gotowych samochodów przeznaczonych do sprzedaży. To 7 tysięcy więcej niż miesiąc wcześniej, co podkreśla doskonałą pozycję Forda względem konkurencji w tym aspekcie w nadchodzących tygodniach. Ford cały czas przyjmuje także spore ilości zamówień detalicznych na swoje modele. W październiku było to 77 tysięcy, o 25 tysięcy więcej niż miesiąc wcześniej.
32% sprzedaży indwyidualnej w październiku pochodziło z wcześniej złożonych zamówień. To zdecydowana poprawa w porównaniu z jedynie 6% w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jest to także trzeci miesiąc z rzędu, gdy ponad 30% sprzedaży detalicznej Forda zrealizowano z wcześniej złożonych zamówień.
SUV-y Forda odnotowały najlepszy poziom sprzedaży osobom indywidualnymw październiku od 21 lat. Co więcej, wzrosła ona o 17,4% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Doskonałymi wynikami mogą pochwalić się Bronco, Bronco Sport i Mustang Mach-E, których łączna sprzedaż w październiku wyniosła 19 413 egzemplarzy. Ogółem Ford znalazł nabywców na 70 002 nowe SUV-y - to najlepszy wynik w tym segmencie spośród wszystkich marek. Sprzedaż Bronco Sport wyniosła 9 201 egzemplarzy i była wyższa od łącznej sprzedaży głównych konkurentów - Jeepa Cherokee i Compass - razem wziętych. Ponadto Bronco Sport pozostaje na placach dilerskich jedynie 9 dni zanim trafi do nowych klientów.
Amerykański producent znalazł nabywców na 14 062 pojazdy, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 195%. W tym aspekcie warto wspomnieć, że E-Transit został już wyprzedany, a jego seryjna produkcja rozpocznie się w najbliższych tygodniach. Na elektrycznego F-150 Lightning zebrano natomiast ponad 160 000 rezerwacji.
W okresie od stycznia do października 2021 r. Ford sprzedał już 21 703 Mustangi Mach-E. W Stanach Zjednoczonych model ten jest drugim najchętniej kupowanym elektrycznym SUV-em, po Tesli model Y.
Ich sprzedaż wzrosła o 25% względem września 2021 r. Sprzedaż półciężarówek serii F wzrosła o 14,2%, zaś hitem był Ranger, który znalazł 60% więcej nabywców niż w poprzednim miesiącu. Nowy Maverick zakończył pierwszy pełny miesiąc sprzedaży z bardzo dobrym wynikiem 4 140 sprzedanych egzemplarzy. Model opuszczał salony średnio w mniej niż 5 dni, a ponad jedna czwarta klientów to osoby w wieku do 35 lat.
Sprzedaż całkowita półciężarówek serii F wyniosła w 2021 roku 603 090 egzemplarzy i wszystko wskazuje na to, że mijający rok będzie 45-tym rokiem z rzędu dominacji tego modelu na rynku sprzedaży półciężarówek w USA.
Przewaga nad drugim modelem w zestawieniu wynosi 126 689 sztuk.
***