Ford Focus ST 2.0 TDCi z "automatem"
Na początku nadchodzącego roku do sprzedaży wchodzi najszybszy Ford z silnikiem Diesla w historii tej marki: Focus ST Diesel PowerShift.
Do tej pory Focus ST zarówno z silnikiem benzynowym, jak i z wysokoprężnym dostępny był jedynie z manualną przekładnią o 6 biegach. Zgodnie z zapowiedziami Ford postanowił jednak rozszerzyć ofertę o wersję z dieslem i dwusprzęgłową przekładnią PowerShift.
Oprócz typowej dla skrzyń dwusprzęgłowych błyskawicznej zmiany przełożeń w trybie automatycznym umożliwia ona także ręczne wybieranie biegów za pomocą manetek przy kierownicy. Kierowca ma do dyspozycji również dodatkową opcję - ustawiając drążek przekładni w położeniu "S", aktywuje program Sport. Komputer uruchamia wtedy bardziej dynamiczny tryb jazdy, biegi zmieniane są na wyższe przy wyższych obrotach i redukowane podczas hamowania.
Focus ST Diesel w konfiguracji ze skrzynią PowerShift to najszybszy Ford z dieslem pod maską w historii firmy. Taka wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,7 s - o 0,4 s szybciej niż ST z silnikiem wysokoprężnym i przekładnią manualną.