Firmy kupują bentleye i maybachy

Sprzedaż aut firmom ratuje znajdujący się w kryzysie rynek nowych samochodów w Polsce - wynika z raportu przygotowanego przez instytut Samar.

Na taki luksus stać tylko firmy / Kliknij
Na taki luksus stać tylko firmy / KliknijINTERIA.PL

Dokument dotyczy rejestracji samochodów od początku roku do końca września. W tym okresie zarejestrowano w Polsce 163 627 nowych samochodów osobowych, o 4,97 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Niemal 45 proc. nowych aut, czyli 73 211 sztuk, zostało zarejestrowanych na firmy. Wśród nich 43 260, czyli 59,09 proc., sfinansowały firmy leasingowe lub wynajęły przedsiębiorstwa zajmujące się wynajmem długoterminowym. Oprócz samochodów nowych, rejestracja na firmy objęła także 4 152 samochody używane.

Jak powiedział szef Samaru Wojciech Drzewiecki, przedsiębiorcy należą do najbardziej stabilnej grupy klientów, podczas gdy nabywcy indywidualni ograniczali w ostatnich latach swoje zakupy.

Podczas gdy w styczniu 2005 roku udział przedsiębiorstw w rejestracjach samochodów ogółem wynosił 29 proc., to na koniec września tego roku osiągnął on niemal 45 proc. Miesięcznie firmy rejestrują od 8 do 10 tysięcy samochodów.

Największym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszyły się Toyoty. W ciągu trzech kwartałów bieżącego roku sprzedano ich do firm 10 433. Na drugiej pozycji, z niewielką stratą, znalazł się Opel. Przedsiębiorcy zakupili i zarejestrowali 10 138 samochodów tej marki. Miejsce trzecie w tym rankingu zajęła Skoda, z liczbą 8 202 samochodów zarejestrowanych na firmy.

Na dalszych pozycjach znalazły się w kolejności: Ford - 7 927 samochodów osobowych zarejestrowanych na firmy, Renault - 5 788, Volkswagen - 4 742, Fiat - 4 672, Peugeot - 3 834, Citroen - 2 935, Honda - 1 805.

Jak wynika z badań Samaru, największy udział rejestracji na firmy w rejestracjach marki ogółem, po trzech kwartałach bieżącego roku, uzyskał Saab - 83,28 proc. Na pozycji drugiej znalazło się Volvo z udziałem 75,99 proc., a na trzeciej Porsche z udziałem 74,32 proc. Najmniejszy udział posiada Mazda - 17,24 proc. oraz FSO - 21,58 proc.

Samochodem najpopularniejszym wśród przedsiębiorców jest Opel Astra. Od początku roku do końca września 5 424 firm zarejestrowało takie auta. Druga była Toyota Corolla - 4 241, a dalej w kolejności: Ford Focus - 4 167, Skoda Octavia - 4 063, Skoda Fabia - 3 850, Toyota Yaris - 2 513, Volkswagen Passat - 2 404, Opel Corsa - 2 166, Fiat Panda - 2 091 oraz Renault Megane - 2 077.

Wśród nowych aut zarejestrowanych w tym roku na firmy, znajdują się również dwa Bentley'e Continental, dwa Maybachy, jedno Maserati Quattroporte, pięć Hummerów oraz jeden samochód chiński Great Wall Hover.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas