Fiat Tipo hatchback na polskich drogach. Także z instalacją LPG

Jak już informowaliśmy na drogach w okolicach Bielska-Białej spotkać można wzbudzające powszechną sensację, zamaskowane pojazdy. Co tym razem testują inżynierowie i technicy z Instytut Badań i Rozwoju Motoryzacji Bosmal?

Fiat Tipo hatchback już na polskich drogach
Fiat Tipo hatchback już na polskich drogachInformacja prasowa (moto)
Nowy Fiat Tipo 
Trwają pracę nad tym, aby przystosować wybrane wersje Fiata Tipo do fabrycznej zabudowy instalacji LPG. Czy tak się finalnie stanie i na jakich wersjach nadwoziowych na chwilę obecną, na razie nie wiadomo - powiedział Interii Rafał Grzanecki z działu PR FCA Poland

Na naszych zdjęciach zobaczyć możecie kolejną wersję nadwoziową, debiutującego właśnie w salonach, Fiata Tipo. Z początkiem roku Fiat wprowadził do swojej oferty, produkowanego w Turcji, sedana. Ceny kompaktowego auta, wyposażonego m.in. w klimatyzację, wspomaganie kierownicy, radio czy centralny zamek, zaczynają się już od 45 tys. zł.

Nie jest tajemnicą, że - najprawdopodobniej jeszcze w tym roku - do modelu z trójbryłowym nadwoziem dołączy, testowana m.in. w Polsce, odmiana z nadwoziem typu hatchback. Polskich klientów najbardziej ucieszyć może jednak fakt, że wśród pojazdów testowanych przez Bosmal znalazły się też auta wyposażone w instalację gazową.

Przypominamy, że klienci mają obecnie do wyboru dwie odmiany Fiata Tipo wyposażone w silniki benzynowe. Podstawowy model napędza jednostka 1,4 l o mocy 95 KM (przy 6000 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 127 Nm (przy 4500 obr./min). Auto oferowane jest z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. W takiej konfiguracji Fiat Tipo przyspiesza do 100 km/h w 11,5 s. i osiąga prędkość maksymalną 185 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym, przynajmniej wg producenta, wynosi 5,7 l/100 km.

W cennikach znajdziemy też większy motor o pojemności 1,6 l. Ten legitymuje się mocą 110 KM (przy 5500 obr./min) i maksymalnym momentem obrotowym 152 Nm (przy 4500 obr./min). Trudno jednak wróżyć mu w Polsce większą popularność. Silnik oferowany jest wyłącznie z sześciostopniową, automatyczną przekładnią.

Fiat Tipo hatchbackInformacja prasowa (moto)

Nie jest pewne, czy Tipo oferowane będzie z fabryczną instalacją gazową.

- Trwają pracę nad tym, aby przystosować wybrane wersje Fiata Tipo do fabrycznej zabudowy instalacji LPG. Czy tak się finalnie stanie i na jakich wersjach nadwoziowych na chwilę obecną, na razie nie wiadomo - powiedział Interii Rafał Grzanecki z działu PR FCA Poland. -  Zawsze kluczowy jest koszt. Jeżeli rozwiązanie fabryczne będzie dostępne w podobnej cenie do instalacji dostępnych na rynku wtórnym w ASO to warto. Jeśli koszt będzie większy o połowę i więcej to nie ma to sensu - dodał Grzanecki.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas