Fiat podał ceny nowego Tipo. To znaczy jakiegoś Tipo

Gruntownie zmodernizowane Tipo niedługo pojawi się w salonach, a polskie przedstawicielstwo właśnie podał ceny. Tylko że chyba nie nowego modelu.

Gama Fiata Tipo (tego nowego)
Gama Fiata Tipo (tego nowego)Informacja prasowa (moto)

"Fiat publikuje ceny nowego Tipo" głosi tytuł przesłanego do nas komunikatu prasowego. Niestety dalsza jego lektura wprawia w pewną konsternację:

"Zaledwie kilka dni temu świat poznał nowego Tipo, a już dziś Fiat ogłasza ceny oraz program 5-letniej gwarancji na jeden z ulubionych modeli polskich klientów.

Nowe Tipo charakteryzuje nowy design, zaawansowane technologie, w tym dodatkowe systemy bezpieczeństwa, nowe, bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska silniki, oraz wprowadzony po raz pierwszy w Polsce w tej marce program 5-letniej gwarancji. Na naszym rynku, będzie można zamówić silnik 1.4 95 KM, będzie on dostępny w niezwykle atrakcyjnej cenowo wersji Tipo Classic, która trafi do salonów dealerskich za niecałe dwa miesiące. Nowe Tipo Classic Sedan 1.4 Fire 95 KM będzie kosztowało 53 500 zł, a wersja Hatchback od 58 700 zł w cenach promocyjnych".

Nowy Fiat Tipo i Tipo Cross

Fiat zaprezentował tipo po kuracji odświeżającej. Produkowane od 2015 roku auto doczekało się przestylizowanego pasa przedniego z nowym logo (takie samo jak fiaty produkowane w Brazylii), z nowym zderzakiem, osłoną chłodnicy i reflektorami. Oprócz tego w kabinie pojawiła się np. zmodernizowana deska rozdzielcza i nowy system multimedialny. Przy okazji liftingu w ofercie pojawi się również zapowiadana od dłuższego czasu, bazująca na hatchbacku, wersja cross, którą nazwać można włoską odpowiedzią na dacię sandero stepway. Zdjęcia znajdziesz poniżej. Pomarańczowy kolor "crossa" robi wrażenie. W przyszłym roku ofertę uzupełnić ma również fiat tipo cross w wersji SW (kombi).

Niestety, co raczej nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem, Tipo Cross nie będzie oferowane z napędem na obie osie. Tajemnicą pozostają również ceny. 
Nowy fiat tipo i tipo cross 
Największą nowością jest oczywiście zapowiadana od dłuższego czasu nowa, czwarta (po sedanie, hatchbacku i kombi), wersja nadwoziowa – Tipo Cross. Bazujący na odmianie Station Wagon model otrzymał komplet czarnych osłon chroniących ranty błotników i inny zderzak, mający na celu optyczne poszerzenie pojazdu. Srebrne wstawki w jego dolnej partii nawiązywać maja do osłon stosowanych w samochodach terenowych. Drobne zmiany w konstrukcji zawieszenia i zastosowanie większych kół sprawiły, że samochód ma o 4 cm wyższy prześwit niż standardowe modele. W efekcie można więc liczyć na nieco łatwiejsze wsiadanie i wyższą pozycję za kierownicą. 
Nowy fiat tipo i tipo cross 
W kabinie największą nowością są cyfrowe zegary, które zastąpiły dotychczas stosowane wskaźniki analogowe. Umieszczony za kierownicą zestaw ma przekątną 7 cali i jest ”w pełni konfigurowalny”. Zastosowano również nową kierownicę o mniejszej średnicy i inną tapicerkę foteli. Nowy jest ponadto system multimedialny (Uconnect 5) z dotykowym ekranem o przekątnej 10,25 cala. 
Nowości znajdziemy również pod maską. W miejsce stosowanego do tej pory benzynowego 1.4 l o mocy (95 KM) pojawił się trzycylindrowy turbodoładowany motor 1.0 GSE T3. Jednostka rozwija moc 100 KM i maksymalny moment obrotowy 190 Nm. Zmiana, która nie pozostanie bez wpływu na dynamikę (1.4 l osiągał 125 Nm) jest oczywiście podyktowana nowymi normami emisji spalin. Co ciekawe, Fiat nie zrezygnował z jednostek wysokoprężnych. Odświeżone Tipo wciąż będzie można zamówić z dieslem 1.6 l MultiJet, który zyskał nawet dodatkowy zastrzyk mocy. Jego topowa wersja, zamiast dotychczasowych 120 KM, generuje teraz 130 KM (podstawowa ma 95 KM).  
Sam Tipo otrzymał gruntownie zmodernizowany pas przedni. Inny jest zderzak (przemodelowana dolna część z nowymi listwami dekoracyjnymi), osłona chłodnicy z nowym logo marki i wykonane w technologii diodowej reflektory. Ledowe są też nowe światła tylne. Przy okazji uzupełniono ofertę obręczy kół (nowe felgi w rozmiarach 16 i 17 cali). Całość zmian sprawiła, że mimo pięcioletniego stażu rynkowego samochodów wciąż wygląda świeżo i może się podobać. 
Nowy fiat tipo i tipo cross 
Nowy fiat tipo i tipo cross 

Ustalmy fakty. Zmodernizowane Tipo dostępne będzie w wersjach wyposażenia Tipo (bazowej), City Life oraz Life. Dodatkowo do gamy dołączy uterenowiona wersja Cross. Jedną z ważniejszych zmian jest zastąpienie wolnossącego silnika 1.4 95 KM, doładowanym 1.0 o mocy 100 KM. O co więc chodzi?

Wygląda na to, że w Polsce nadal będzie oferowana odmiana sprzed liftingu, nazwana Tipo Classic. Zabieg wielokrotnie stosowany przez producentów. Tylko dlaczego Fiat nie poinformował o tym, tylko podaje ceny tej wersji, twierdząc, że mowa o modelu po modernizacji? Wplatając to dodatkowo wzmiankę o 5-letniej gwarancji (ograniczonej do 120 tys. km), choć dotyczyć będzie ona tylko aut po liftingu (chyba)? Chyba chodzi o to, że dotychczasowa wersja Tipo z dopiskiem "Classic" to także nowość. Ale dlaczego w takim razie mowa o nowym designie, wyposażeniu i silnikach?

***

Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!

Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas