Fiat podał ceny nowego Tipo. To znaczy jakiegoś Tipo
Gruntownie zmodernizowane Tipo niedługo pojawi się w salonach, a polskie przedstawicielstwo właśnie podał ceny. Tylko że chyba nie nowego modelu.
"Fiat publikuje ceny nowego Tipo" głosi tytuł przesłanego do nas komunikatu prasowego. Niestety dalsza jego lektura wprawia w pewną konsternację:
"Zaledwie kilka dni temu świat poznał nowego Tipo, a już dziś Fiat ogłasza ceny oraz program 5-letniej gwarancji na jeden z ulubionych modeli polskich klientów.
Nowe Tipo charakteryzuje nowy design, zaawansowane technologie, w tym dodatkowe systemy bezpieczeństwa, nowe, bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska silniki, oraz wprowadzony po raz pierwszy w Polsce w tej marce program 5-letniej gwarancji. Na naszym rynku, będzie można zamówić silnik 1.4 95 KM, będzie on dostępny w niezwykle atrakcyjnej cenowo wersji Tipo Classic, która trafi do salonów dealerskich za niecałe dwa miesiące. Nowe Tipo Classic Sedan 1.4 Fire 95 KM będzie kosztowało 53 500 zł, a wersja Hatchback od 58 700 zł w cenach promocyjnych".
Nowy Fiat Tipo i Tipo Cross
Fiat zaprezentował tipo po kuracji odświeżającej. Produkowane od 2015 roku auto doczekało się przestylizowanego pasa przedniego z nowym logo (takie samo jak fiaty produkowane w Brazylii), z nowym zderzakiem, osłoną chłodnicy i reflektorami. Oprócz tego w kabinie pojawiła się np. zmodernizowana deska rozdzielcza i nowy system multimedialny. Przy okazji liftingu w ofercie pojawi się również zapowiadana od dłuższego czasu, bazująca na hatchbacku, wersja cross, którą nazwać można włoską odpowiedzią na dacię sandero stepway. Zdjęcia znajdziesz poniżej. Pomarańczowy kolor "crossa" robi wrażenie. W przyszłym roku ofertę uzupełnić ma również fiat tipo cross w wersji SW (kombi).
Ustalmy fakty. Zmodernizowane Tipo dostępne będzie w wersjach wyposażenia Tipo (bazowej), City Life oraz Life. Dodatkowo do gamy dołączy uterenowiona wersja Cross. Jedną z ważniejszych zmian jest zastąpienie wolnossącego silnika 1.4 95 KM, doładowanym 1.0 o mocy 100 KM. O co więc chodzi?
Wygląda na to, że w Polsce nadal będzie oferowana odmiana sprzed liftingu, nazwana Tipo Classic. Zabieg wielokrotnie stosowany przez producentów. Tylko dlaczego Fiat nie poinformował o tym, tylko podaje ceny tej wersji, twierdząc, że mowa o modelu po modernizacji? Wplatając to dodatkowo wzmiankę o 5-letniej gwarancji (ograniczonej do 120 tys. km), choć dotyczyć będzie ona tylko aut po liftingu (chyba)? Chyba chodzi o to, że dotychczasowa wersja Tipo z dopiskiem "Classic" to także nowość. Ale dlaczego w takim razie mowa o nowym designie, wyposażeniu i silnikach?
***
Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!
Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!