Fiat Panda i 500L od Abartha?
Szef Abartha w Europie Marco Magnanini zdradził, że do gamy marki mogą dołączyć sportowe wersje Pandy i 500L.


Do napędu 500L posłuży prawdopodobnie benzynowa, turbodoładowana jednostka MultiAir o pojemności 1,4 litra i mocy około 170 KM. Konkurencją dla tej odmiany byłby m.in. Mini Countryman Cooper S (184 KM).
Najszybsza Panda mogłaby otrzymać słabszą wersję silnika 1.4 MultiAir, rozwijającą moc około 140 KM. Przypomnijmy, że poprzednia generacja modelu była już oferowana w sportowym wydaniu 100HP z wolnossącą jednostką 1.4 o mocy 100 KM.
Abarth to włoska marka samochodów, założona w 1949 roku przez Karla Abartha - kierowcę rajdowego i konstruktora. Przez lata firma specjalizowała się w tuningu aut różnych marek, m.in. Fiata i Renault. W 1971 roku Abarth trafił pod skrzydła Fiata, a w latach 90. praktycznie zniknął z rynku. Symbol skorpiona - znak zodiaku założyciela marki - powrócił w 2007 roku wraz z usportowionymi wersjami modeli 500/500C i Grande Punto.
msob, źródło: MSN