Fiat czy Peugeot? Polacy tylko tłem...

Anton Alen jest liderem po pierwszym etapie i sześciu odcinkach specjalnych Rajdu Orlen, ostatniej rundy tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

article cover
INTERIA.PL

Fin prowadzący Fiata Grande Punto S2000 o niewiele ponad sekundę wyprzedza Francuza Bryana Bouffier (Peugeot 207 S2000). Co ciekawe, Anton Alen z pilotem Timo Alanne wygrali do tej pory zaledwie jeden odcinek specjalny przy trzech wygranych Bouffier.

Trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej zajmuje aktualnie Michał Bebenek (Mitsubishi Lancer Evo 9), jednak najlepszy - do tej pory - polski kierowca traci do prowadzącego Alena już ponad pół minuty. Jego przewaga nad czwartym Krzysztofem Hołowczycem (Subaru Imreza) to ponad siedem sekund i zapewne właśnie rywalizacja o najniższy stopień podium będzie jednym z najciekawszych niedzielnych pojedynków.

Na pytanie o możliwość walki z zagranicznymi kierowcami, Michał Bębenek odpowiedział:

Może nie chodzi o zagranicznych kierowców, ale o sprzęty, które posiadają. Myślę, że w takich warunkach nie ma możliwości podpiąć się N-ką, o tym trzeba zapomnieć

Na niedziele zaplanowanych jest sześć odcinków specjalnych, pierwszy rusza już o 10.03, metę rajdu zaplanowano o 16.00 na Starym Rynku w Płocku.

Powiedzieli po 1 etapie Rajdu Orlen:

Anton Alen: Jutro będę jechał jako pierwszy samochód na trasie, wiec być może lepiej byłoby jednak mieć sekundę straty a nie przewagi nad Bryanem. Mimo to myślę, że czeka nas ciekawa rywalizacja>/i>.

Bryan Bouffier: Walka z Antonem jest fantastyczna, dzieli nas 1.2 sekundy, więc jutro wszystko jest możliwe. Kolejni kierowcy, Bębenek i Hołowczyc także są szybcy, więc przed jutrzejszym dniem sprawa jest otwarta.

Informacja prasowa (moto)

Krzysztof Hołowczyc: Staramy się jechać bardzo szybko - na 100%, ale w konkurencji z samochodami klasy S 2000, na tym miękkim, "rozrytym" terenie, niestety nie wypadamy najlepiej. Różnica ponad 200 kilogramów na naszą niekorzyść zdecydowanie odbija się na wynikach. Muszę powiedzieć, że zarówno Anton Alen jak i Bryan Bouffier jadą znakomicie, prowadzą niezwykle emocjonującą rywalizację, uzyskując fantastyczne czasy przejazdów odcinków specjalnych. Dobrze by było, gdyby któryś z Polaków włączył się do tej rozgrywki - najchętniej mógłbym to być ja...

Przed nami jeszcze drugi etap i mam nadzieje, że jutro uda mi się nawiązać walkę z tą niesamowitą dwójką kierowców. Nie należy jednak, zapominać, że przed sobą mam jeszcze rewelację rajdu - Michała Bębenka , a tuż za moimi plecami "czai się" bardzo szybki Michał Sołowow. Odcinki niedzielnego etapu są chyba nieco twardsze, w porównaniu z dzisiejszymi, więc nasze szanse powinny wzrosnąć. Jestem bardzo pozytywnie nastawiony przed jutrzejszym etapem. Postaramy się zaatakować już od pierwszych kilometrów i zameldować się na mecie w Płocku na podium.

Klasyfikacja po I etapie

1. Anton Alen/Timo Alanne - Fiat Punto - 47.23,7 min

2. Bryan Bouffier/Xavier Panseri - Peugeot 207 - strata + 1,2 sek.

3. Michał Bębenek/Grzegorz Bębenek - Mitsubishi Lancer + 33 sek.

4. Krzysztof Hołowczyc/Łukasz Kurzej - Subaru Impreza +40,8 sek

5. Michał Sołowow/Maciej Baran - Mitsubishi Lancer +49,6 sek

6. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Wisławski - Mitsubishi Lancer +58,1 sek

7. Zbigniew Staniszewski/Bartłomiej Boba - Mitsubishi Lancer +58,8 sek.

8. Tomasz Kuchar/Jakub Gerber - Subaru Impreza +1.02,1 min

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas