Fani BMW nie wybaczą tego ruchu. To koniec legendarnego modelu
Kolejna generacja BMW M3 przejdzie rewolucję i stanie się pełnoprawnym samochodem elektrycznym. Frank Weber - szef rozwoju produktów BMW – oficjalnie potwierdził to, czego prawdopodobnie wszyscy się spodziewali. Nadchodzący model w pełni wykorzysta zalety nowej platformy Neue Klasse. Na pokładzie nowego modelu znajdzie się miejsce dla czterech wydajnych silników elektrycznych.

BMW szykuje swoim fanom prawdziwą rewolucję. Podczas niedawnej konferencji prasowej dotyczącej światowej premiery nowego BMW i5, Frank Weber - szef rozwoju produktów BMW - potwierdził plotki w sprawie przyszłości modelu M3. Jak można się było spodziewać, kultowy sportowy sedan już wkrótce przejdzie metamorfozę i zamieni się w pełnoprawny model elektryczny.

Elektryczne BMW M3. Kiedy wejdzie na rynek?
Jak się okazuje - w model nie byle jaki. Niemiecka nowość ma być oparta na platformie, która niedawno debiutowała na targach w Monachium w postaci koncepcyjnego BMW Neue Klasse. Umożliwi ona stosowanie napędu elektrycznego BMW eDrive szóstej generacji, który ma zwiększyć wydajność o 25 proc, w stosunku do obecnie stosowanych rozwiązań. Ponadto zasięg i szybkość ładowania mają wzrosnąć nawet o 30 proc. Nowością mają być m.in. nowe cylindryczne akumulatory o większej gęstości energii.

Nowe BMW M3 szybsze niż Bugatti?
Rozwiązanie pozwoli wyposażyć elektryczne M3 w cztery wysokowydajne silniki elektryczne o łącznej mocy przekraczającej wartość 1 mW (jednego megawata). Tak - to ponad 1000 kW. Jeśli w prosty sposób przeliczymy to na konie mechaniczne, otrzymamy zawrotną liczbę 1360. To więcej niż w Bugatti Veyron.
Nowa platforma otworzyłaby także drzwi elektrycznemu M3 do nowych rozwiązań z zakresu autonomii, a także zapewniła większą wydajność i lepsze osiągi w przypadku zastosowania kojarzącego się z BMW tylnego napędu. Jak podkreślił Frank Weber - rozwiązania technologiczne dostępne w nadchodzącym modelu M3 nie tylko znacząco przekroczą oczekiwania obecnych klientów marki, ale bez wątpienia zachwycą także osoby niezwiązane dotychczas z BMW.
Elektryczne M3. Kiedy w salonach?
Pierwsze elektryczne BMW M3 miałoby zadebiutować już w 2027 roku. To dwa lata po zapowiedzianym w Monachium BMW Serii 3, które także miałoby bazować na platformie Neue Klasse. Wygląd samochodu nie jest jeszcze znany, chociaż jeśli wierzyć w niedawne zapewnienia niemieckiego producenta, nie powinien on daleko odbiegać od zaprezentowanego konceptu.