F1: Będą nowe opony?

Władze Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) wystąpiły do japońskiego koncernu Bridgestone, jedynego dostawcy ogumienia do bolidów teamów startujących w Formule 1, z prośbą o zmianę wymiarów opon od 2010 roku.

Firma Bridgestone jest jedynym dostawcą opon dla zespołów w F1
Firma Bridgestone jest jedynym dostawcą opon dla zespołów w F1AFP

Po pierwszych jazdach testowych szefowie większości teamów przygotowujących się do nowego sezonu mistrzostw świata narzekali na to, że ogumienie typu slick (w miejsce rowkowanych), które po 12-letniej przerwie wraca na tory Formuły 1 nadmiernie się zużywa. Szczególnie chodzi o opony montowane na tylnych kołach.

Zwiększone ścieranie się opon powoduje wprowadzenie systemu odzyskiwania energii kinetycznej KERS, zwiększający przyspieszenie bolidów przy wyjściu z wiraży, a także całkowite odejście od dotychczasowych systemów aerodynamicznych.

FIA widzi wyjście z tej sytuacji na dwa sposoby: poprzez poszerzenie tylnych opon albo zwężenie przednich. Takie właśnie propozycje wystosowała do Bridgestone'a.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas