Europejczycy kupują więcej nowych aut

Kwiecień był ósmym miesiącem z rzędu, w którym wzrosła sprzedaż nowych samochodów osobowych na Starym Kontynencie. Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że Europejczycy kupili w ubiegłym miesiącu 1,13 mln nowych aut, czyli o 4,2 proc. więcej niż rok temu.

Mazda
MazdaMazda
W strukturze nabywców nowych aut w Polsce firmy przeważają nad klientami indywidualnymi.

Więcej klientów mają także polskie salony, z których w kwietniu wyjechało 28 tys. aut osobowych, o 17 proc. więcej aut niż rok temu (125,7 tys. od początku roku, +26 proc. r/r). W polskiej branży motoryzacyjnej zakończył się okres "auta z kratką", który wywołał lawinę zamówień na firmowe samochody. W kwietniu już nie mieliśmy do czynienia z tak wysoką sprzedażą, ale nadal obserwowaliśmy wzmożony ruch w salonach samochodowych. - Wynika to między innymi z tego, że od kwietnia przedsiębiorców obowiązują nowe przepisy podatkowe, które co prawda są mniej korzystne niż te z okienka derogacyjnego, ale jednocześnie bardziej opłacalne niż regulacje z 2013 roku - mówi Paweł Gos, prezes Exact Systems i ekspert Polskiej Izby Motoryzacji.

Kwiecień to ósmy miesiąc, w którym sprzedaż samochodów osobowych w Europie jest na plusie. Europejczycy kupili 1,13 mln nowych osobówek (+4,2 proc.), a w sumie od początku roku 4,48 mln, czyli o ponad 7 proc. więcej aut niż w analogicznym okresie 2013 r. Większość głównych rynków europejskich w kwietniu odnotowała wzrost rejestracji nowych aut osobowych: Hiszpania (80,2 tys., +29 proc.), Włochy (119,1 tys., +1,9 proc.) i Wielka Brytania (176,8 tys., +8 proc.). Niewielki spadek odnotował rynek niemiecki (274,1 tys., -4 proc.) - przyczyniły się do tego m.in. dni świąteczne.

Marka
Kwiecien 2014 r.
Styczeń-kwiecień 2014 r.
Volkswagen
140,5 tys (-0,2 proc.)
522,8 tys. (+3,4 proc.)
Audi
64,8 tys. (+1,2 proc.)
244,3 tys. (+7,4 proc.)
Seat
28,8 tys. (+5,9 proc.)
104,1 tys. (+9,2 proc.)
Skoda
48,2 tys. (+21,9 proc.)
187,4 tys. (+20,3 proc.)
Peugeot
67,8 tys. (+6,3 proc.)
271,2 tys. (+9,1 proc.)
Citroen
54,4 tys. (+4,0 proc.)
214,9 tys. (+4,6 proc.)
Renault
74,3 tys. (+9,4 proc.)
287,2 tys. (+11,3 proc.)
Dacia
33,4 tys. (+34,6 proc.)
124 tys. (+40,4 proc.)
Ford
82,6 tys. (+9,1 proc.)
329,9 tys. (+11,8 proc.)
Opel/Vauxhall
71,9 tys. (+8,1 proc.)
294,1 tys. (+8,4 proc.)
Chevrolet
3,1 tys. (-75,3 proc.)
28,4 tys. (-36,3 proc.)
Fiat
53,6 tys. (+3,7 proc.)
209,2 tys. (+2,9 proc.)
Lancia
6,2 tys. (-18,4 proc.)
26,3 tys. (-1,6 proc.)
Alfa Romeo
5,2 tys. (-8,2 proc.)
20,8 tys. (-8,2 proc.)
Jeep
2,4 tys. (+50,8 proc.)
9,2 tys. (+26,2 proc.)
BMW
53,5 tys. (+2,8 proc.)
214,5 tys. (+5,2 proc.)
MINI
10,7 tys. (-9.9 proc.)
42,4 tys. (-9,8 proc.)
Mercedes
55,2 tys. (+2,5 proc.)
207,4 tys. (+4,2 proc.)
smart
5,5 tys. (-16,0 proc.)
21,1 tys. (-11,2 proc.)
Toyota
41,2 tys. (+3,6 proc.)
174,9 tys. (+7,4 proc.)
Lexus
2 tys. (+38,6 proc.)
8,8 tys. (+33,5 proc.)
Nissan
36,6 tys. (+22,1 proc.)
162 tys. (+9,8 proc.)
Hyundai
34 tys. (-3,7 proc.)
140 tys. (-1,4 proc.)
Kia
30,5 tys. (+2,8 proc.)
117,5 tys. (+6,0 proc.)
Volvo
19,5 tys. (+11,3 proc.)
74,6 tys. (+10,8 proc.)
Mazda
11,8 tys. (+30,1 proc.)
58,6 tys. (+30,7 proc.)
Land Rover
9,3 tys. (+31,1 proc.)
42 tys. (+2,5 proc.)
Jaguar
1,9 tys. (+13,3 proc.)
10,6 tys. (+6,5 proc.)
Honda
9,3 tys. (-8,4 proc.)
47,5 tys. (-6,4 proc.)
Mitsubishi
7,4 tys. (+19,2 proc.)
25,6 tys. (+13,0 proc.)

msob, źródło: Exact Systems, ACEA

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas