Ener-G-Force - Gelenda przyszłości
Czy tak będzie wyglądała Klasa G w 2025 roku? Ener-G-Force - nowy prototyp Mercedes-Benz - to wizjonerska interpretacja kultowej terenówki. Bazuje on na koncepcyjnym radiowozie, przygotowanym na konkurs Los Angeles Design Challenge.


Ener-G-Force to projekt radiowozu Mercedesa z 2025 roku, przygotowany z myślą o tegorocznej edycji konkursu Los Angeles Design Challenge. Jego design zafascynował projektantów z kalifornijskiego studia Mercedes-Benz Advanced Design Studio do tego stopnia, że stworzyli oni cywilną wersję radiowozu i zbudowali model w skali 1:1.
Podobnie jak wóz patrolowy, cywilny Ener-G-Force na nowo interpretuje klasyczną formę Klasy G. Nie brak tu nawiązań do pierwowzoru. Przykłady? Profil z charakterystyczną linią dachu i wybrzuszeniem na tylnej klapie, kryjącym wysuwaną skrzynię na narzędzia, oraz kierunkowskazy zamontowane na błotnikach. Monumentalna sylwetka z wysoko poprowadzoną linią szyb wspiera się na 20-calowych kołach, a nad przednim pasem dominuje oświetlenie LED w kształcie litery "G".
Ener-G-Force to "zielony" samochód - woda przechowywana w zbiornikach na dachu prototypu trafia do konwertera i zostaje przekształcona w wodór zasilający ogniwa paliwowe. Efektowne osłony progów zmieniają barwę zależnie od stopnia naładowania baterii. Prototyp wprawiają w ruch cztery silniki elektryczne zamontowane w piastach kół. Mercedes deklaruje, że jego zasięg wynosi 800 km.
Ener-G-Force został również uzbrojony w zawieszenie o zmiennej sile tłumienia. I tu nie zabrakło jednak rozwiązań niespotykanych w produkowanych obecnie samochodach. Zainstalowany na dachu skaner 360 º Terra-Scan permanentnie monitoruje nawierzchnię i na podstawie wygenerowanego obrazu dostosowuje pracę amortyzatorów i sprężyn do stanu nawierzchni.
Mercedes Ener-G-Force Concept
Ener-G-Force - Gelenda przyszłości (czytaj artykuł)
















Marcin Sobolewski