Embargo na LPG uderzy w kierowców. Rząd mówi nie dla "tarczy ochronnej"

Embargo na LPG staje się faktem. Rząd nie przewiduje "tarczy ochornnej" na to paliwo. W Polsce tankuje je 2,7 mln kierowców
Embargo na LPG staje się faktem. Rząd nie przewiduje "tarczy ochornnej" na to paliwo. W Polsce tankuje je 2,7 mln kierowców123RF/PICSEL

Embargo na LPG. Rząd nie widzi potrzeby interwencji

Na obecną chwilę nie przewiduje się konieczności wprowadzania finansowych tarcz ochronnych dla obywateli.

Embargo na gaz płynny LPG. Ministerstwo liczy na przedsiębiorców

Duża część przedsiębiorców w obliczu rozpoczęcia przez Federację Rosyjską agresji zbrojnej na Ukrainie zapoczątkowała proces zmiany kierunku dostaw, jak wskazują dane pochodzące z Eurostatu, całkowicie zaprzestano importu tego paliwa z Białorusi oraz zmniejszeniu ulega import z FR (obecnie stanowi on już poniżej 50 proc. importowanego LPG)
zauważają przedstawiciele Ministerstwa Klimatu i Środowiska

Rząd nie będzie inwestował w terminale LPG. Przedsiębiorcy sobie poradzą?

W przypadku takiego procesu dostarczania paliwa, pojemności magazynowe nie są konieczne z uwagi na brak bieżących nadwyżek w ilości transportowanego paliwa, które ewentualnie musiałyby być umieszczone w magazynach.
twierdzą przedstawiciele resortu

Nie dla ulg na LPG. Akcyza i VAT zostaną po staremu

  • benzyny silnikowej - 1.529,00 zł/1.000 l,
  • oleju napędowego - 1.160,00 zł/1.000 l,
  • gazów skroplonych do napędu silników spalinowych (np. LPG) - 659,00 zł/1.000 kg,
  • biokomponentów stanowiących samoistne paliwa - 1.160,00 zł/1.000 l.
W zakresie możliwości obniżenia stawki Vat na gaz LPG, należy wskazać, że podstawą dla czasowej obniżki podatku jest art. 102 dyrektywy VAT, który pozwala państwom unijnym stosować obniżone stawki dla dostaw gazu ziemnego, energii elektrycznej i energii cieplnej. Obniżki w tym trybie nie są natomiast możliwe dla dostaw gazu LPG.
tłumaczy Motyka

Przedsiębiorcy zdążą przed embargiem na LPG? Wyzwanie jest gigantyczne

z wprowadzonym zakazem importu tego paliwa został zachowany 12-miesięczny okres przejściowego. Wydaje się, że jest to okres pozwalający na przebudowę logistyki na całym obszarze EU-27 oraz zabezpieczenie polskiego rynku z jego specyfiką wykorzystania LPG.
eVanPL ze Zgorzelca z szansą na produkcję w PolsceInteria.plINTERIA.PL