Ekrany dotykowe muszą zniknąć z aut? Chodzi o bezpieczeństwo

Paweł Rygas

Paweł Rygas

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Lubię to
like
Hahaha
haha
120
Udostępnij
EuroNCAP chce, by podstawowe funkcje pojazdu obsługiwane były fizycznymi przyciskami. To koniec ekranów dotykowych w samochodach?
EuroNCAP chce, by podstawowe funkcje pojazdu obsługiwane były fizycznymi przyciskami. To koniec ekranów dotykowych w samochodach?123RF/PICSEL

EuroNCAP sprawdzi, czy producent nie pożałował plastiku

Nadużywanie ekranów dotykowych to problem całej branży, ponieważ prawie każdy producent pojazdów przenosi kluczowe elementy sterujące na centralne ekrany dotykowe, zmuszając kierowców do odrywania wzroku od drogi i zwiększając ryzyko wypadków odwracających uwagęrozwoju.
stwierdził w rozmowie z serwisem arstechnica.com Matthew Avery, dyrektor EuroNCAP ds. rozwoju.

EuroNCAP kontra ekrany dotykowe. Kierowcy się ucieszą

  • kierunkowskazy,
  • światła awaryjne,
  • wycieraczki przedniej szyby,
  • klakson 
  • "wszelkie funkcje SOS" (p. obowiązkowy na terenie Unii Europejskiej system eCall). 

EuroNCAP bierze się za telewizory w autach. Tesla na cenzurowanym

Producenci wycofują się z ekranów dotykowych. "To kwestia bezpieczeństwa"

Co do sterowania funkcjami samochodu, to uważamy że potrzebny jest balans między fizycznymi przyciskami i obsługą dotykową. To dlatego w naszych modelach nadal można spotkać klasyczne przełączniki, odpowiedzialne za najważniejsze funkcje, do których kierowca powinien mieć natychmiastowy dostęp. To kwestia nie tylko wygody, ale przede wszystkim bezpieczeństwa
stwierdził w niedawnej rozmowie z Michałem Domańskim Yvesem Bonnefontem - szef działu oprogramowania w koncernie Stellantis.
Dziewczyna wbiegła pod samochódPolicja
zdjęcie
emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
55
Super
relevant
23
Hahaha
haha
27
Szok
shock
4
Smutny
sad
2
Zły
angry
9
Lubię to
like
Hahaha
haha
120
Udostępnij
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Przejdź na