Ekrany dotykowe muszą zniknąć z aut? Chodzi o bezpieczeństwo

EuroNCAP chce, by podstawowe funkcje pojazdu obsługiwane były fizycznymi przyciskami. To koniec ekranów dotykowych w samochodach?
EuroNCAP chce, by podstawowe funkcje pojazdu obsługiwane były fizycznymi przyciskami. To koniec ekranów dotykowych w samochodach?123RF/PICSEL

EuroNCAP sprawdzi, czy producent nie pożałował plastiku

Nadużywanie ekranów dotykowych to problem całej branży, ponieważ prawie każdy producent pojazdów przenosi kluczowe elementy sterujące na centralne ekrany dotykowe, zmuszając kierowców do odrywania wzroku od drogi i zwiększając ryzyko wypadków odwracających uwagęrozwoju.
stwierdził w rozmowie z serwisem arstechnica.com Matthew Avery, dyrektor EuroNCAP ds. rozwoju.

EuroNCAP kontra ekrany dotykowe. Kierowcy się ucieszą

  • kierunkowskazy,
  • światła awaryjne,
  • wycieraczki przedniej szyby,
  • klakson 
  • "wszelkie funkcje SOS" (p. obowiązkowy na terenie Unii Europejskiej system eCall). 

EuroNCAP bierze się za telewizory w autach. Tesla na cenzurowanym

Producenci wycofują się z ekranów dotykowych. "To kwestia bezpieczeństwa"

Co do sterowania funkcjami samochodu, to uważamy że potrzebny jest balans między fizycznymi przyciskami i obsługą dotykową. To dlatego w naszych modelach nadal można spotkać klasyczne przełączniki, odpowiedzialne za najważniejsze funkcje, do których kierowca powinien mieć natychmiastowy dostęp. To kwestia nie tylko wygody, ale przede wszystkim bezpieczeństwa
stwierdził w niedawnej rozmowie z Michałem Domańskim Yvesem Bonnefontem - szef działu oprogramowania w koncernie Stellantis.
Dziewczyna wbiegła pod samochódPolicja
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?