Dwie ważne inwestycje drogowe na Pomorzu. Zmiany na S10 i DK22

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała dwie umowy dotyczące drogowych inwestycji na Pomorzu Zachodnim. Pierwsza z nich dotyczy budowy drogi ekspresowej S10 na odcinku Łowicz Wałecki - Piecnik o długości 14,8 km. Druga to z kolei rozbudowa DK22 na odcinku Ostrowiec – Szwecja. Wartość obydwóch przedsięwzięć to ponad 565 mln zł.

Na Pomorzu Zachodnim trwają intensywne prace nad rozbudową sieci dróg ekspresowych i obwodnic. Jak poinformowała GDDKiA - właśnie podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S10 na odcinku Łowicz Wałecki - Piecnik. Będzie to już kolejny fragment trasy, która w przyszłości połączy Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją warszawską.

Reklama

S10 Łowicz Wałecki - Piecnik. Zakres planowanej inwestycji

Nowa trasa powstaje w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku. Inwestycja rozpoczyna się na zachód od węzła Łowicz Wałecki, w miejscu zakończenia poprzedzającego odcinka S10 Cybowo - Łowicz Wałecki. Węzeł Łowicz Wałecki będzie zlokalizowany na zachód od tej miejscowości i od tego miejsca S10 będzie prowadziła nowym śladem na północ od obecnej DK10. Jednocześnie droga ominie od północy Mirosławiec. Poza nowymi węzłami na trasie powstanie też osiem wiaduktów i estakada oraz przejścia dla zwierząt. Kontrakt zrealizuje firma Budimex za kwotę 538,05 mln zł.

DK22 zostanie dostosowana do współczesnych standardów

To jednak nie wszystko. W najbliższym czasie ruszy wyczekiwana rozbudowa DK22 na odcinku Ostrowiec - Szwecja. Dla inwestycji został opracowany projekt budowlany i uzyskana decyzja ZRID. Po podpisaniu umowy drogowcy przekażą wykonawcy plac budowy, dzięki czemu będą mogły ruszyć prace.

Inwestycję o długości 2,9 km zrealizuje firma PORR za kwotę 27,77 mln zł. Działania obejmują całkowitą przebudowę DK22 od miejscowości Ostrowiec do obwodnicy Szwecji. Wykonana zostanie nowa nawierzchnia drogi, która od teraz będzie dostosowana do obowiązujących obciążeń 11,5 ton/oś. Jezdnia będzie miała dwa pasy ruchu po 3,5 m i obustronne opaski po 0,5 m. 

Na całej trasie, po jej wschodniej stronie, będzie ścieżka pieszo-rowerowa o nawierzchni bitumicznej. Lewoskręty pojawią się na przebudowanym skrzyżowaniu z drogą powiatową do Głowaczewa. W Nowej Szwecji powstaną dodatkowe jezdnie zapewniające obsługę terenu przyległego do drogi, a także ekrany akustyczne. Nie zabraknie także zatok autobusowych, a droga zyska nowe oznakowanie poziome i pionowe.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: GDDKiA | budowa dróg | droga s10 | drogi krajowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy