Dwie nowe Dacie na horyzoncie
Kolejne generacje Logana i Sandero oraz debiut Dokkera i Lodgy to nie koniec nowości Dacii. Rumuńska marka planuje już poszerzenie swojej gamy o kolejne modele.
Dacia jest w znakomitej formie. Podczas gdy w 2000 r. sprzedała na świecie 52 tys. aut, to w 2011 - już 343 tys. Według szacunków banku Morgan Stanley jest też bardzo dochodowa. Z marżą operacyjną na poziomie 9 proc. bliżej jej do marek premium niż producentów popularnych aut.
Najstarszym modelem Dacii jest dzisiaj Duster, który zadebiutował w grudniu 2009 roku i jeszcze w tym roku zostanie poddany modernizacji. Później rumuńska marka planuje na kilkanaście miesięcy zdjąć nogę z gazu. Czas ten ma zostać wykorzystany na promocję nowości oraz rozwój sprzedaży aut przez internet. Ta ma ruszyć w Europie w 2014 roku.
W biurach projektowych Dacii trwają już jednak prace nad kolejnymi nowościami. Pierwszą z nich będzie auto miejskie pokroju Fiata Pandy, a drugą - wyrośnięty kompakt w rozmiarze Renault Fluence. Oba modele mają zadebiutować pod koniec 2014 lub w 2015 roku.
msob