Duży chiński producent samochodów wchodzi do Polski. To materiał na hit!

Początkowo mówiło się o jednym modelu, a dziś już wiemy, że w planie są cztery. Pierwsze auta mają trafić do Polski jeszcze pod koniec tego roku. OMODA pracuje nad otwarciem swojego przedstawicielstwa i chce z impetem wejść na nasz rynek.

OMODA 5 będzie pierwszym modelem nowej marki na polskim rynku
OMODA 5 będzie pierwszym modelem nowej marki na polskim rynkumateriały prasowe

O marce OMODA po raz pierwszy pisaliśmy w kwietniu. Już wówczas było jasne, że to brand, za którym stoi duży gracz, poważnie traktujący kwestię zaistnienia w Europie. Chery International, właściciel marki, sprzedał w zeszłym roku przeszło 1,2 miliona samochodów, w tym ponad 450 tysięcy poza terytorium Chin. Według planów, OMODA, jako osobna, nowa marka w portfolio koncernu, do 2030 roku chce sprzedać 1,4 miliona samochodów. Spalinowych i elektrycznych. I to nie tylko w Chinach, ale i poza nimi, bo zdążyła już zaistnieć w Meksyku i w Afryce, a teraz ostro bierze się za Europę.

Jakie samochody oferuje OMODA?

Pierwszym zaprezentowanym autem, na przetarcie szlaków, był model OMODA 5.

OMODA 5materiały prasowe

To crossover wielkości Kii Niro czy Mazdy CX-30. Auto ma 4,4 metra długości, jest szerokie na 1,8 metra i wysokie na prawie 1,6 metra. Rozstaw osi to 2,63 m. W Polsce zadebiutuje w wersji z silnikiem 1.6 TGDI o mocy 197 KM. Napęd ma trafiać na przednie koła za pośrednictwem przekładni automatycznej. Pod odważnie stylizowaną karoserią znajduje się nowocześnie wyposażone wnętrze. Pierwsze recenzje tego modelu z rynków, na których już zadebiutował, zapowiadają, że to może być bardzo ciekawa propozycja w świecie niewielkich crossoverów. Na pełną specyfikację musimy jeszcze poczekać. Póki co producentów akcentuje, że OMODA 5 zdobyła 5 gwiazdek w testach EuroNCAP i będzie sprzedawana z pięcioletnią gwarancją, co ma potwierdzać przekonanie konstruktorów o jakości produktu.

Po Omodzie 5 na rynek ma wjechać OMODA 5 EV.

OMODA 5EVmateriały prasowe

Modele te nie będą jednak różniły się wyłącznie źródłem napędu. 5 EV, choć zachowuje te same wymiary co spalinowe 5, powstało na innej platformie, przeprojektowano je również również pod kątem stylizacji i aerodynamiki. Niestety, na ten moment producent nie podaje żadnych detali dotyczących parametrów układu napędowego wykorzystanego w tym modelu.

Za Omodą przyjedzie JAECOO

Po debiucie w segmencie modeli popularnych, Chery International planuje uszczknąć tortu rynku premium. Zaproponuje dwa modele marki-córki Omody - JAECOO. Póki co zestaw informacji na ich temat jest mocno ograniczony. Wiemy, że będzie to większy od Omody 5 model J7 i większy od J7 model J9.

JAECOO J7materiały prasowe
JAECOO J9materiały prasowe

Kiedy OMODA i JAECOO zadebiutują w Polsce?

Przedstawiciele koncernu odpowiedzialni za wprowadzenie marki na nasz kontynent zakładają, że najpierw, jeszcze w trzecim kwartale tego roku, pojawi się u nas spalinowa OMODA 5. W czwartym kwartale lub na początku przyszłego roku dołączy do niej wersja elektryczna. Krótko po niej zadebiutuje JAECOO J7, a w drugim kwartale 2024 - model J9.

Aktualnie firma pracuje nad stworzeniem oficjalnego oddziału w Polsce i buduje sieć dealerską. To pewna różnica w stosunku do innych producentów z Chin, którzy z reguły bardzo ostrożnie wchodzą na rynek za pośrednictwem lokalnych partnerów. 

Ile będą kosztować samochody marki OMODA i JAECOO?

Na to pytanie dziś odpowiedzieć nie sposób. Jak udało nam się ustalić, w pierwszej fazie firma skoncentruje się na klientach biznesowych. Rozważane są wypożyczalnie samochodów, czy firmy zajmujące się carsharingiem, dzięki którym kierowcy mieliby możliwość poznać nowe samochody zanim w ogóle wezmą pod uwagę możliwość zakupu. Pierwsze ceny dla klientów indywidualnych powinny zostać opublikowane pod koniec tego roku.

***

Lexus LBX, Volvo EX30, BMW M 1000 XR. Moto Flesz - odc. 94
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas