Duże i wąskie - nowe opony Bridgestone

Bridgestone ogłosił zakończenie prac nad koncepcyjnymi oponami typu "Large & Narrow" ("Duże i wąskie").

Ogumienie "Large & Narrow" charakteryzuje się mniejszą szerokością, ale ma większą średnicę i wyższe ciśnienie od konwencjonalnych opon. Zmiana proporcji pozwoliła ograniczyć opory toczenia, a co za tym idzie - zużycie paliwa.

Dzięki zwiększeniu średnicy oraz ciśnienia powietrza możliwe jest znaczne ograniczenie zmiany kształtu powierzchni styku opony z nawierzchnią drogi. Bridgestone twierdzi, że przy zastosowaniu odpowiednich materiałów udało się uzyskać opory toczenia niższe o ok. 30% niż w przypadku konwencjonalnych opon (175/65 R15). Mniejsza szerokość przekłada się również na mniejsze opory powietrza.

Reklama

Jednocześnie specjaliści przekonują, że ogumienie "Large & Narrow" zostało zaprojektowane w taki sposób, aby powierzchnia jego styku z jezdnią była dłuższa, a ciśnienie jednostkowe na podłoże - większe. Ma to ograniczyć gromadzenie się wody pomiędzy oponą a nawierzchnią.

Bridgestone planuje wprowadzić opony "Large & Narrow" do użytku w najbliższej przyszłości - również jako oryginalne wyposażenie nowych samochodów.

Źródło: Bridgestone

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy