Droga S12 będzie dłuższa. Budowa kolejnego odcinka coraz bliżej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o złożeniu wniosku na budowę drogi S12 Dorohucza – Chełm. Ponad 22-kilometrowy odcinek będzie ważną częścią trasy łączącej centralną i zachodnią Polskę z przejściem granicznym w Dorohusku. To nią będzie odbywał się międzynarodowy ruch w kierunku Kijowa.

Do Wojewody Lubelskiego trafił wniosek w sprawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na odcinku drogi S12 Dorohucza - Chełm. Jeśli odpowiedź będzie pozytywna, drogowcy będą mogli przystąpić do budowy ponad 22-kilometrowego odcinka, którego początek planowany jest w miejscowości Chojno Nowe Drugie. Realizacją zajmie się firma Stecol Corporation, a wartość umowy na zaprojektowanie i budowę trasy wynosi 760 mln zł.

Droga S12 będzie przebiegać nowym śladem

Zgodnie z założeniami, nowa droga będzie przebiegać nowym śladem wzdłuż obecnej DK12. Planowana ekspresówka przetnie drogę krajową w Tytusinie i ominie miejscowość Stołpie, gdzie planowana jest budowa dwóch MOP-ów. Dalej połączy się ona z obwodnicą Chełma na węźle Chełm Zachód. Jednocześnie GDDKiA podkreśla, że w ramach inwestycji powstanie m.in. most, 14 wiaduktów oraz w sumie pięć przejść dla dużych i średnich zwierząt.

Reklama

Najkrótsze połączenie z centralnej Polski do Kijowa

W niedalekiej przyszłości droga ekspresowa S12 połączy autostradę A1 w województwie łódzkim, przez województwo mazowieckie i lubelskie ze znajdującym się w Dorohusku przejściem granicznym z Ukrainą. Tym samym zapewni najkrótsze połączenie centralnej i zachodniej Polski z Radomiem i Lublinem, przejmując także międzynarodowy ruch tranzytowy w kierunku Kijowa. Jak podkreśla GDDKiA:

Cztery osobne inwestycje. Jedna budowa już trwa

Odcinek, którego dotyczy złożony wniosek jest częścią liczącego ok. 75 km fragmentu prowadzącego z miejscowości Piaski do granicy z Ukrainą w Dorohusku. Jego realizacja jest podzielona na cztery osobne inwestycje. Na ten moment drogowcy budują już obwodnicę Chełma, a dla odcinków Piaski - Dorohucza oraz Chełm - Dorohusk złożono wnioski o wydanie decyzji ZRID. Procedura jest w toku. 

Niestety po wykonaniu badań geologicznych z pierwotnych planów wyłączony został mający ok. 5,7 km fragment znajdujący się na połączeniu zakładanych wcześniej dwóch odcinków. W rejonie planowanego węzła Dorohucza, pod warstwą ziemi, stwierdzono występowanie odpadów przemysłowych. W związku z tym podjęta została decyzja o ominięciu tego składowiska i zmiany przebiegu trasy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: GDDKiA | S12 | budowa dróg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy